כמה עולה המחיה בבית אבות

בית אבות

אנשים רבים מגיעים לשלב בחיים בו עדיף להם להיות בבית אבות

בתי אבות מספקים לקשישים המתגוררים בהם מקום לינה, טיפול רפואי מסביב לשעון, מגוון פעילויות לשעות הפנאי ועוד תנאים רבים וטובים אשר הופכים את המגורים בבית אבות לפתרון נהדר לאנשים רבים בגיל השלישי, אשר זקוקים לסיוע במהלך היומיום, אולם מחיר המחייה בבית אבות משתנה בין המוסדות השונים וכדאי לדעת כמה יעלה בסופו של דבר להתגורר בבית אבות.

אז מה משפיע על עלות המחיה בבית אבות?

 

  • תרופות: אחד הדברים המשפיעים ביותר על עלות המחיה בבתי אבות, מלבד התשלום הבסיסי שכל אחד מחויב לשלם למוסד, הינו צריכת התרופות של הקשיש. בין אם עלינו לספק את התרופות לבית האבות, ובין אם רכישת התרופות מתבצעת דרך בית האבות עצמו, עלינו לקחת בחשבון כי התשלומים עבור התרופות הינם על חשבוננו. כאשר מדובר בצריכת תרופות על בסיס קבוע, הרי שמחיר התרופות משפיע משמעותית על עלות המחיה.
  • חיתולים וציוד אישי: קשישים רבים עושים שימוש בציוד אישי כגון חיתולים באופן יומיומי בכדי לטפל בבעיות שונות. ההוצאות עבור ציוד מסוג זה מצטברות עם הזמן ומיקרות את עלות המחיה בבית אבות. אנו יכולים לחסוך בצורה משמעותית על ידי ביצוע סקר שוק, ובחירת הספקים מהם אנו רוכשים ציוד מסוג זה בקפידה.
  • שירותים רפואיים מיוחדים: שירותים כגון הזמנת אמבולנס, הזמנת בלוני חמצן וכדומה הינם חלק בלתי נפרד מחיי היומיום בבית אבות, וגם עליהם אנו משלמים. על חלק מהשירותים ניתן לקבל החזר מקופות החולים השונות ולעיתים אף מביטוח לאומי, ולכן חשוב להכיר את הזכויות שלנו ולוודא כי אנו מקבלים את המגיע לנו בכדי להוזיל את הוצאות המחיה בבית אבות.

בית אבות

גורמים רבים משפיעים על הוצאות המחיה בבית אבות, ולכן טווח המחירים רחב

מחיר המחייה בבית אבות מושפע מכלל הגורמים שהוזכרו עד כה וכן מגורמים כגון יוקרת בית האבות, סוג החדר בו נמצא הקשיש ועוד. לרוב, עלות מחיה בבית אבות נעה בין 10,000-20,000 ₪ לחודש, כאשר ישנם מוסדות בהם נשלם יותר או פחות מטווח זה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן