כמה עולה העברת בעלות רכב?

כמה עולה העברת בעלות רכבאתם מעוניינים לקנות רכב או למכור רכב. בכל מקרה, כאשר מדובר על עסקת רכב יד שניה, יש לבצע את התהליך של העברת בעלות רכב. לכל רכב יש בעלים רשומים, ואם אתם לא תעדכנו את הבעלים החדשים – אזי או שהרכב לא יהיה על שמכם, והדבר יגרור בעיות אם קניתם אותו, או שבמידה ומכרתם אותו, והבעלים החדשים יגרום למשל לתאונה – משרד התחבורה יבוא בטענות אליכם. חשוב כמובן לדעת כמה עולה העברת בעלות רכב, כדי לדעת איך הדבר משפיע על המחיר הסופי. עוד שאלה חשובה היא כמובן בנוגע למי אחראי לבצע את ההעברה. לפי החוק זהו המוכר, אך מכיוון שהעברת הבעלות היא יותר אינטרס של הקונה, מקובל שהוא גם נוטל על עצמו את מחיר האגרה. אז איך אפשר לדעת כמה עולה העברת בעלות רכב?

סוחר רכב או קונה פרטי?

משרד התחבורה מכיר בכך, שיש אנשים אשר רוכשים ומוכרים רכבי יד שניה בור מקצוע של ממש, והם בעצם סוחרי רכב. אם יש לכם תעודה מטעם משרד התחבורה, אשר מכירה בכם כסוחרי רכב, אתם גם זכאים לתשלום אגרה מופחתת. חשוב לציין שההנחה ניתנת, כל עוד האדם שרוכש את הרכב – הוא בעל רישיון סחר והבעלות עוברת אליו.

סוחר רכב יצטרך לשלם אגרה שנעה בין המחירים 30 ל 50 ש"ח, כאשר המחיר מתעדכן מידי שנה.

מנועי או לא?

לא כל כלי הרכב שיש לשלם עליהם אגרה, הם בהכרח כלי רכב מנועיים. יש כלי רכב מיוחדים, ללא מנוע, אשר עדיין חובה לשלם עליהם אגרה.

המחיר עבור רכב שאינו מנועי, עומד על הטווח שבין 60 ל 80 ש"ח, בכפוף לעדכונים של משרד התחבורה.

דו גלגלי או יותר מכך?

אם מדובר על רכב מנועי, עולה השאלה האם מדובר על רכב דו גלגלי, כלומר אופנוע, קטנוע וכיו"ב. אם מדובר על כל רכב אחר שיש לו ארבעה גלגלים ומעלה (בעניין זה, משרד התחבורה לא מבדיל בין מכונית פרטית קטנה, לבין אוטובוס ענק וגם בשימוש עם נגררים לרכב), אזי המחיר יהיה גבוה יותר.

המחיר לרכב דו גלגלי נע בטווח של 60 עד 80 ש"ח. המחיר עבור רכב מנועי מכל סוג אחר, נע בטווח בין 150 ל 250 ש"ח – כפוף לשינויים שמשרד התחבורה קובע.

ומה משפיע בסופו של דבר

חשוב לציין, כי השאלה כמה עולה העברת בעלות רכב היא שאלה קריטית מאד, אם כי טווחי המחירים שמוצגים כאן באתר אינם מחייבים. אז איך אפשר לדעת כמה עולה העברת בעלות רכב באופן מדויק? יש לבחון כמובן היטב את סוג הרכב ואת סוג הבעלות. לאחר מכן, אפשר לבחון את התעריף המדויק של משרד התחבורה, שמתעדכן לרוב מידי שנה.

אולי יעניין אותך גם כמה עולה טסט לרכב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן