כמה עולה הרחקת יונים לצמיתות?

הרחקת יונים לצמיתות
הרחקת יונים לצמיתות

יש מגוון שיטות עבור הרחקת יונים לצמיתות. הרחקה מתבצעת תוך בדיקת התנאים בשטח ולאחר התייעצות עם מדביר מקצועי. מטרת ההדברה היא למנוע נזקים מצטברים על גגות, מרפסות, חצרות או פתחי בתים וחלונות.

ההרחקה אינה פוגעת ביונים והיא מקובלת גם על ארגוני זכויות בעלי החיים. הרחקה אפקטיבית יכולה להיות עמידה לשנים רבות. אפשר לשלב את ההרחקה עם פעולות הדברה נוספות ולהשתמש בה גם בשטחים חקלאיים וגידולים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים קבועים המשפיעים על העלות המשוערת של הרחקת יונים לצמיתות:

א. נגישות – באיזורים עם נגישות קלה להתקנה נוטים לגבות מחיר נמוך. לעומת זאת, באיזורים עם נגישות מוגבלת המחיר צפוי לעלות ב-10%-15% בממוצע.

ב. סוג ההרחקה – הרחקת יונים מתבצעת עם התקנת סליל קפיץ, התקנת חוט רטט, התקנת דוקרנים מפלסטיק או נירוסטה, התקנת מסרק והתקנת רשת. יש גם לקוחות המעדיפים להשתמש בשיטות המסורתיות של התקנת דחליל מדגם בסיסי או מתקדם.

ג. גודל השטח – המחיר של התקנת אמצעים עבור הרחקת יונים לצמיתות הוא למ"ר. כתוצאה מכך, בשטח גדול יעלה מחיר ההתקנה ובשטח קטן הוא כמובן יירד.

טווח מחירים

מכל האמור לעיל ניתן להבין כיצד בנויים המחירים של הרחקת יונים לצמיתות. התקנת סליל קפיץ להרחקת יונים במקום עם נגישות קלה תעלה 60-120 ש"ח, לעומת התקנת חוט רטט במקום דומה שתעלה 70-150 ש"ח. התקנת דוקרנים מפלסטיק תעלה 50-90 ש"ח למטר והתקנת דוקרנים מנירוסטה תעלה 60-150 ש"ח.

התקנת מסרק להרחקת יונים וציפורים תעלה 100-250 ש"ח, התקנת רשת נגד יונים תעלה 60-110 ש"ח למ"ר והתקנת רשת יונים מחוט פוליטילין עמיד תעלה 70-120 ש"ח. לצורך השוואה, התקנת דחליל פלסטיק מדגם בסיסי של עורב תעלה 150-300 ש"ח והתקנת דחליל מדגם מתקדם תעלה 600-1,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן