כמה עולה הרחקת יונים?

הרחקת יונים

שירות הרחקת יונים ניתן על ידי מדבירים וחברות מקצועיות. במאמר הבא נסביר כמה עולה הרחקת יונים ונציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר הרחקת יונים

יונים המגיעות לעיתים קרובות אל פתח הבית, המרפסת, הגג או החצר פוגעות באיכות החיים ועלולות להסב נזקים בלתי הפיכים. הן מהוות מטרד מתמשך ויוצרות סבל כרוני עבור הדיירים והסביבה הציבורית. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם תופעות מן הסוג הזה היא הרחקת יונים. יש הרבה שיטות להרחקת יונים והעיקרון המנחה עבור כולן הוא הימנעות מהריגתן. אין צורך להרוג יונים כדי להרחיק אותן, זהו מעשה לא מוסרי והוא גם אסור על פי חוק.

השיטות הנפוצות עבור הרחקת יונים מתאימות עבור בעלי בתים, דירות, עסקים ומשרדים. לכל שיטה יש יתרונות וחסרונות אחרים. כך לדוגמא בהרחקת יונים באמצעות רשת מניחים רשת שקופה על הפתח, בעוד במהלך שימוש בדוקרנים משתמשים במוצרי פלסטיק, פח, ברזל או נירוסטה ומגיעים לרמת יעילות דומה. שיטות מתקדמות יותר כוללות הרחקת יונים בעזרת התקנת סלילים או באמצעות מלכודות עם פתחים נסתרים.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה הרחקת יונים:

א. גודל השטח – רוב המתקינים דורשים מינימום של מ"ר על מנת להגיע אל בית הלקוח והעסק. מבחינת המתקינים, לא משתלם ליישם שיטות להרחקת יונים בשטח קטן ולכן הם מבקשים מחיר גבוה יותר.

ב. מקום – גם המיקום משפיע על השאלה כמה עולה הרחקת יונים. המחיר הסטנדרטי הוא עבור הרחקת יונים מפתח הגג, מסתורי כביסה או פתחי חלונות, לעומת מחירים גבוהים הנובעים מגישה לא נוחה ואפילו מסוכנת.

ג. ניקיון – יש חברות המציעות שירותי ניקיון של המקום לפני ואחרי העבודה. את השירות הזה כדאי להזמין רק אם מדובר בהרחקת יונים המתבצעת לאחר התנחלות שלהן לתקופה ממושכת.

ד. ריסוס והדברה – מומלץ לנצל את ההזדמנות של הזמנת שירותי הרחקת יונים כדי לבצע ריסוס של האיזור נגד כיני יונים. כך מונעים העברת מחלות ומבטיחים היגיינה אופטימאלית בתוך הבית, בחצר או בחוץ.

טווח מחירים

קשה לקבוע בצורה חד משמעית איזו שיטה עדיפה עבור הרחקת יונים. בכל סביבה יש תנאים אחרים המשפיעים על אפקטיביות ההרחקה ועל השיטה האופטימאלית, לכן כדאי להתרשם מטווח המחירים לפני שמקבלים החלטה. לפי אתר zap דפי זהב, המחיר עבור התקנת סליל קפיץ להרחקת יונים הוא 60-120 ש"ח למטר אורך והוא מתייחס למקום עם נגישות קלה. התקנת חוט רטט תעלה 70-150 ש"ח, התקנת דוקרנים מפלסטיק תעלה 50-90 ש"ח והתקנה של דוקרנים מנירוסטה כבר צפויה לעלות 60-170 ש"ח.

בכל הנוגע להתקנת מסרק להרחקת ציפורים ושימוש במחסום גגות, המחירים המקובלים נעים בטווח של 100-250 ש"ח. התקנת רשת להרחקת יונים מחוטי ניילון עולה 60-110 ש"ח והתקנת רשת מחוטי פוליטילן זולה יותר ועולה 70-120 ש"ח. בנוסף, כדאי לספר על התקנת דחליל שעולה 600-900 ש"ח ועל תוספות עבור התקנת אמצעים מיוחדים להרחקת יונים בגובה שעולות 1,000-2,000 ש"ח. תוספת ניקיון תעלה 300-600 ש"ח והדברה של כיני יונים תעלה 250-400 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן