כמה עולה הריסת בניין בתהליך פינוי ובינוי?

פינוי ובינוי

כל תהליך של פינוי בינוי חייב להתחיל בשלב הכרחי של הריסת הבניין הקיים

אם אתם עומדים בפני תהליך של פינוי בינוי, הרי שאתם בוודאי מבינים שמדובר בתהליך מקיף וממושך בו אתם משנים את החיים שלכם באופן מהותי לתקופה מסוימת, יוצאים מהבית שלכם ואף הורסים את הבניין, בכדי ליהנות בסופו של דבר מדירה חדשה בבניין חדש שמוקם במקומו. כפי שאתם מבינים, שלב הריסת הבניין הוא שלב הכרחי בתהליך זה, וחשוב שהתהליך הזה יתבצע בצורה הבטוחה והנכונה ביותר מכל בחינה. עוד דבר שחשוב לדעת הוא כמה התהליך הזה עולה – וכעת ננסה להבין מה משפיע על העלות של הריסת בניין, וכמה בסופו של דבר זה צריך לעלות.

 

פינוי ובינוי

כמה עולה הריסה של הבניין בתהליכי פינוי בינוי? מה משפיע על המחיר הזה?

• מה משפיע על המחיר? ישנם כמה וכמה פרמטרים המשפיעים על מחיר הריסת בניין, כאשר הפרמטר הראשון הוא כמובן גודל הבניין – המחיר מחושב לפי עלות למטר רבוע. מעבר לכך, אם הבניין נמצא סמוך לקווי חשמל, אם יש חומרים מסוכנים או כל פרמטר בטיחותי אחר – הדבר מקפיץ את העלות. עוד דברים שיכולים להשפיע על המחיר הם האם יש חלק בבניין שאמור להישמר, מסגרת הזמנים של ההריסה והתנאים הכלליים בהם היא מתבצעת.

• כמה זה עולה? בסופו של דבר, העלות של הריסת בניין המחושבת כאמור לפי מטר רבוע, היא בין 150 ל-200 ₪ בממוצע למ"ר. חשוב להבין כי המחיר הזה הוא מאוד דינמי ונתון לשינויים, ותלוי במידה רבה במצב הבניין ובאופי ההריסה הנחוצה, אך בהחלט ניתן להגיד כי תצטרכו לחשב לכל הפחות 150 שקלים עבור מ"ר הריסה שנחוץ בבניין בתהליכי פינוי בינוי.

שלב ההריסה הוא שלב הכרחי, וכעת אתם יודעים כמה שלב זה צריך לעלות לכם

חשוב מאוד לבצע את שלב ההריסה בצורה המקצועית ביותר בתהליכי פינוי ובינוי, ולשם כך יש צורך בקבלן ברמה הגבוהה ביותר. אל תתפשרו על הביצוע האיכותי של השלב הזה – שכן אתם רוצים להתחיל את תהליך הפינוי בינוי בצורה החלקה והמקצועית ביותר שניתן.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן