כמה עולה השהות בבית אבות ברמת גן?

כאשר אנשים מגיעים לגיל מתקדם, לעתים עולה הצורך לשכן אותם במסגרת של בית אבות. בית האבות מועדף, כאשר ברור שזו המסגרת אשר תאפשר לקשיש לקבל את התמיכה הטובה ביותר – מבחינה רפואית, נפשית וחברתית גם יחד. עם זאת, השהות בבית האבות איננה חינמית וזאת למרות שהיא גם במימון מסוים של משרד הבריאות בישראל (בשונה ממסגרות של דיור מוגן שהן פרטיות לחלוטין. יש כל מיני השפעות על המחיר של השהות בבית האבות, כאשר יש להבין גם שמדובר על תשלום לפי חודש, אך כזה שלא דורש ערבויות מיוחדות.

אז מה ישפיע על מחירי השהות?

  • האזור בארץ – המחיר של השהות בתוך בית אבות מושפע באופן ישיר מהאזור שבו הקשיש מתגורר. באופן כללי יש לזכור שיש העדפה לכך שהקשיש לא יהיה רחוק מידי מהאזור שאותו הוא הכיר כל חייו, ולכן זה נגזרת של המקום שבו הוא מתגורר. שימו לב שמדבור על השפעות בעיקר לפי רמת החיים ביישובים שונים בארץ. לכן לרוב השהות בבתי האבות במרכז הארץ תהיה יקרה יותר מהשהות בבתי האבות בצפון או בדרום, שכן בפריפריה המחירים נמוכים יותר. מכאן, השהות בבית אבות באזור רמת-גן תהיה יקרה בהתאם.
  • רמת התפקוד – התשלום אל בית אבות תלוי גם ברמת התפקוד של הקשיש. אם מדובר על קשיש עצמאי לחלוטין, אשר זקוק לבית האבות בעיקר מבחינת התמיכה החברתית שהוא מעניק, וכן האיכות של האוכל והשירותים הרפואיים מסייעת לו לשמור על חיים עצמאיים, הרי שהמחיר יהיה נמוך יחסית. קשיש שעצמאי איננו זקוק לטיפולים צמודים ולאנשי צוות שילוו אותו לכל מקום, ולכן הוא ישלם מחיר נמוך יותר. ככל שרמת התפקוד של הקשיש יורדת, כך לרוב המחיר יעלה. קחו בחשבון שברמות תפקוד נמוכות מאד, בית האבות הוא כבר לא המסגרת המתאימה – ויש להעביר את הקשיש אל מוסד סיעודי (אם כי יש בתי אבות שגם מקיימים מחלקה סיעודית – אך שיטת התמחור שלה כבר שונה לחלוטין).
  • תוספות לתשלום – יש להפריד בין תשלום בסיסי שמשלמים לבית האבות, לבין תוספות. לרוב, התשלום הבסיסי אשר בית אבות באזור רמת גן יגבה יהיה עבור השימוש בחדר המגורים, ארוחות, טיפול רפואי, וכן הוצאות שוטפות כגון שימוש בחשמל ובמים. לעומת זאת, יש אפשרות שהקשיש ירצה להיעזר בשירותים תמורת תשלום נוסף – למשל חיבור לטלוויזיה. לעתים גם ישנם צרכים רפואיים נוספים אשר מעלים את המחיר – למשל מוצרי ספיגה למבוגרים, הזמנת אמבולנס, נטילת תרופות, וכיו"ב. כמובן שישנם בתי אבות אשר מציעים שירותים נוספים ומפנקים יותר עבור השוהים בבית האבות – והתשלום יהיה בהתאם.

בית אבות באזור רמת גן

אז מה יהיה המחיר הסופי בבית אבות ברמת גן?

כאמור, המחיר הסופי הוא לחודש אחד של שהות, ויש לשים לב שלרוב אין התחייבות לכמות חודשים מסוימת. המחירים הנמוכים יחסית לתשלום בלתי האבות נעים בין 5,000 ל6,000 ש"ח. המחירים הממוצעים יהיו לרוב בין 7,000 ל9,000 ש"ח, ומעל לכך מדובר על התעריפים הגבוהים יותר – שמגיעים עד לכדי 15 אלף ש"ח.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן