כמה עולה השירות החשוב של ניכיון צ'קים?

אחד מהשירותים החשובים ואף החיוניים ביותר שיש כיום, הן לאנשים פרטיים והן לעסקים, הוא השירות של ניכיון צ'קים. המטרה בניכיון של ה'קים הוא בעצם פדיון מוקדם שלהם. לרוב, משתמשים בשירות של ניכיון צ'קים כאשר ישנו צ'ק דחוי לעוד חודשים רבים, אך אתם רוצים ליהנות ממנו כבר עכשיו, מסיבות טובות במיוחד. השירות עצמו, שניתן או דרך הבנקים או דרך חברות מימון פרטיות, כמובן לא ניתן בחינם ויש לו עלויות. אז מה ישפיע על המחיר שאתם תשלמו?

להבין היטב את השיטה ואת התמחור:

● איך מתמחרים את התשלום? – בניגוד לשירותים אחרים, את השירות של ניכיון צ'קים לא מתמחרים בעמלה רגילה. במקום זה, התשלום הוא בכך שאתם מקבלים רק חלק מסוים מסך הצ'ק – למשל 80% שאתם מקבלים ישירות מהגוף שמבצע את הניכיון. בהמשך, כשהגוף שסיפק את הניכיון יפדה את הצ'ק בזמן אמת, הוא יקבל 100% מערכו – ובכך בעצם הוא יצא כאן ברווח וזה התשלום שלו.
● תשלום עבור הבנקים – ניתן לבצע את הניכיון של הצ'קים דרך הבנקים. אולם כדאי לזכור שמבחינת עלויות, זהו התהליך הכי פחות משתלם. לרוב, הבנק יסכים לבצע ניכיון לצ'ק כשהוא מספק לכם כ60-70 אחוז מהערך של הצ'ק בלבד. מבחינה זו, התהליך עלול להיות מאד לא משתלם.
● תשלום לגופים פרטיים – ניתן גם לבצע ניכיון צ'קים דרך גופי מימון פרטיים, ומבחינת העלויות, זה לרוב יהיה משתלם יותר. גופי המימון הפרטיים מוכנים לרוב לספק לכם ניכיון ולספק לכם בין 80 ל95 אחוז מערך הצ'ק, כך שהעלות הסופית איננה כה גבוהה.
● שינוי בשיעור הניכוי – מדוע לעתים אפשר להשיג תנאים יותר טובים לניכיון שיקים ולקבל יותר אחוזים מערכו? לא פעם זה תלוי במוניטין שלכם אצל הגוף המנכה. אם אתם כבר לקוחות קבועים שמזרימים באופן קבוע צ'קים אמינים וסומכים עליכם – לעתים זה עוזר לכם לקבל תנאים טובים יותר.

לעשות את החישוב בעצמכם

לעתים אתם תרגישו שסכום הניכיון צ'קים גבוה מידי ואולי תעדיפו להמתין ולפדות בעצמכם את הצ'ק. אולם במקרים רבים כאשר יושבים לחשב את הכל – מבינים שהניכיון הוא הפתרון הטוב והמשתלם ביותר.

ניכיון צ'קים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן