כמה עולה השירות של שליחויות מהיום להיום?

כאשר אתם פונים לחברת שליחויות ומעוניינים בשירות של שליחויות מהיום להיום, סימן שמדובר על משלוח שחייב להגיע תוך זמן קצר יחסית. בעוד שהזמן הסטנדרטי נחשב למשלוח מהיום למחר (כלומר החבילה נקלטת אצל חברת השליחויות ולמחרת בבוקר יוצאת לדרך), הרי שמשלוח מהיום להיום דורש מחברת השליחויות היערכות לוגיסטית אחרת ,שכן באותו היום שהחבילה נקלטת היא נשלחת במהירות ליעדה. כמובן שמלכתחילה, משלוח שכזה יעלה יותר, אך עדיין בתוך קטגוריה זו, ישנן שפע של השפעות שונות על המחיר. למעשה, המחיר הסופי של משלוח מהיום להיום יכול להתחיל ב- 40 ש"ח, אבל יכול להגיע גם לכדי 800 ₪. אז מה בעצם משפיע על המחיר?

קיימים המון גורמים המשפיעים על המחיר

  • מה אתם שולחים? – קודם כל, עולה השאלה מה אתם בכלל שולחים. יש לזכור כי יש הבדל בין משלוח של כמה מכתבים, לבין משלוח של חבילה ששוקלת יותר מ- 40 ק"ג. מדוע יש הבדל? בעיקר כי חברת השליחויות צריכה להיערך לכך באופן שונה עם רכב השליחויות. משלוח ששוקל לרוב יותר מ- 20 ק"ג, הוא משלוח שאי אפשר באמת להעביר באמצעות קטנוע וחברת השליחויות צריכה להשתמש בכלי רכב רגיל, וזה כמובן אומר שהמשלוח ייקח יותר זמן וידרוש יותר מיומנות מהשליח (בעוד שקטנוע מאפשר מעבר נוח ומהיר בין נתיבים גם בפקק, עם רכב פרטי אין אפשרות לכך). כמו כן, עבור משלוחים גדולים במיוחד יש צורך לעתים בשני שליחים שירימו את המטען, וזה כמובן יהווה תוספת למחיר.
  • מהו מרחק הנסיעה? – יש הבדל אדיר בין משלוח מהיום להיום שצריך להגיע לקצה השני של העיר, לבין אותו משלוח שצריך להגיע לקצה השני של המדינה. באופן טבעי, קל מאד לספק שירות של משלוחים מהיום להיום למרחקים קצרים, אך למרחקים ארוכים זה סיפור אחר לחלוטין. זכרו שככל שהמרחק גדול יותר, ועדיין מדובר על אותה מסגרת זמן, המחיר יעלה באופן משמעותי. לרוב, מדובר כמובן על קפיצות בק"מ. כלומר, לא סופרים עבור כל ק"מ אחד, אלא למשל עבור הבדל בין משלוח ליעד שמרוחק 20 ק"מ, לבין יעד שמרוחק 50 ק"מ וכן הלאה. זוהי בעצם הקטגוריה המרכזית שמשפיעה על המחיר, משום שמדובר על זמן קצר למדי.
  • עד כמה המשלוח בהול? – גם אם מדובר על משלוח מהיום להיום, עדיין מדובר על מסגרות זמן שונות. אפשר שתגדירו לחברת מהשלוחים שהמשלוח צריך להגיע באותו היום, אך יש מסגרת של 8 שעות עד לשעת היעד (למשל, פניתם לחברה בשעה 8 בבוקר והמשלוח צריך להגיע ליעד בשעה 4 אחה"צ). אולם, יש מקרים שבהם המשלוח צריך להגיע ממש בבהילות ליעד (למשל, פניתם בשעה 8, והמשלוח חייב להגיע כבר בשעה 11 ליעד). כמובן שאם מדובר על משלוח בהול במיוחד, על אחת כמה וכמה ליעד מרוחק, אפשר לצפות לתוספת במחיר.
  • משלוח בלילה – עוד תוספת אפשרית למחיר, היא כאשר מדובר על משלוחי לילה. משלוח מהיום להיום הוא בעצם מונח מעט מבלבל כי לעתים מדובר על משלוח מהלילה ללילה. כלומר, אתם רוצים שהמשלוח יצא לדרך למשל בשעה 10 בערב ויגיע ליעד סביב השעה 4 לפנות בוקר. כמובן שעבור שליחויות בלליה שנחשבות מורכבות יותר, יש תוספת מחיר.

לדעת האם המחיר הוגן

המדריך הזה אמור לעזור לכם לדעת, האם הצעת המחיר שתקבלו מחברת השליחויות היא הצעה הוגנת. זכרו שלעתים הצעות יהיו יקרות כי הנסיבות הן מיוחדות, אבל אם מדובר על משלוח פשוט יחסית, אין סיבה למחיר גבוה מידי.

 

תודה לחברת הוריקן שליחויות שעזרה לעריכת המאמר.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן