כמה עולה השתלה בזאלית?

מעוניינים לעבור טיפולי השתלת שיניים אך סובלים מחוסר בעצם הלסת התחתונה? זה הזמן לדעת הכול על טיפולי השתלת שיניים בזאלית המיועדת למקרים בהם קיים מחסור בעצם הלסת התחתונה.

עצם הלסת התחתונה היא למעשה העצם אליה מחוברות השיניים התחתונות הטבעיות ולכן היא מהווה את משטח העיגון האופטימלי ביותר לצורכי חיבור שתלים דנטליים רגילים במסגרת טיפולי השתלת שיניים. בכל אותם מקרים בהם המטופל סובל ממחסור בעצם הלסת התחתונה או במקרים בהם עצם הלסת התחתונה אינה עבה מספיק לצורכי חיבורו של השתל הדנטלי הרגיל, קיים צורך בביצוע השתלת שיניים בזאלית.

מהי השתלה בזאלית?

השתלת שיניים בזאלית הינה למעשה פעולת השתלת שיניים באמצעות שתלים בזאליים שאינם מבעלי מבנה רגיל, כלומר מבנה בורג המאפיין את רוב השתלים הדנלטיים הרגילים. השתל הבזאלי ידוע גם בכינוי שתל דיסק וזאת מכיוון שהשן המושתלת בפיו של המטופל מחוברת לדיסק שטוח שמטרתו יצירת חיבור בין השן המושתלת לעצם הלסת החסרה. השתלה בזאלית מחיר נקבעת בין היתר בהתאם למורכבות הפרוצדורה הרפואית הנדרשת ובהתאם למספר השתלים הנדרשים.

במקרים בהם קיים צורך בהשתלה של מספר שיניים תחתוניות, השתל הבזאלי  משולב ביחד עם השתל הדנטלי הרגיל, וזאת במקרים בהם עובייה של עצם הלסת מאפשרת זאת בחלקים הקדמיים יותר של הלסת התחתונה.  השתלים הבזאליים תמיד יהיו מחוברים לאזורי עצם הלסת התחתונה החסרה או לאזורים בהם עובייה של הלסת איננו מאפשר חיבור אופטימאלי של שתל דנטלי רגיל.

בנוסף, ניתן לבצע השתלת שיניים בזאלית גם לצרכי השתלת שיניים בלסת העליונה וזאת במקרים בהם גם לסת העצם העליונה סובלת ממחסור ו/או עובייה איננו מספיק לצרכי עיגונם וחיבורם של השתלים הדנטלים הרגילים. השתלת שיניים בזאלית בלסת העליונה בדומה להשתלת שיניים בזאלית בלסת התחתונה משולבת עם שתלים דנטליים רגילים (שתלי הברגה) ושתלי זיגומה ובכך המטופל יכול להימנע מהליכים כירורגיים מורכבים וארוכים לצהשתלה בזאליתורך השתלת שיניים חדשות במקום אלו החסרות בלסת העליונה.

בדומה לכל טיפול השתלת שיניים אחר, גם את טיפולי השתלת שיניים בזאלית מומלץ לקיים אצל רופאי שיניים המתמחים בטיפולי השתלת שיניים המיועדים למחוסרי שן טבעית אחת או יותר. כמו כן, חשוב לבדוק שהרופא הינו בעל ניסיון בטיפול במקרים כגון: חוסר עצם לסת תחתונה.

לסיכום, טיפולי השתלה בזאלית מיועדים לכל אילו מביניכם הסובלים מחוסר עצם לסת תחתונה ו/או עליונה ומעוניינים לעבור טיפולי השתלת שיניים למרות שעובייה של עצם הלסת איננו מספיק לצורכי חיבור שתלים דנטליים רגילים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן