כמה עולה התקן למניעת הריון?

התקן למניעת הריון

 

בחירה באמצעי מניעה נכון אינה רק בחירה אשר יש לבצע מבחינת נוחות, אלא גם מבחינה כלכלית. במאמר זה נסקור את הגורמים המשפיעים על מחיר התקן למניעת הריון.

 

כיום ישנם אמצעים רבים למניעת הריון, כאשר אחד היעילים ביותר הינו התקן תוך רחמי

אמצעים למניעת הריון שונים הוכיחו את עצמם כיעילים ביותר, אולם עדיין אנו רואים התפתחויות רבות בתחום אשר נועדו בכדי להקל על השימוש באמצעים מסוג זה וכן להפוך אותם ליעילים אף יותר. בין האמצעים היעילים והנוחים ביותר כיום ישנו התקן למניעת הריון, אשר הינו התקן המותקן בתוך הרחם ואינו דורש החלפה במשך כמה שנים.

אז מה משפיע על מחיר התקן תוך רחמי?

  • סוג ההתקן: כיום ישנם שני סוגים של התקנים בהם עושים שימוש- התקן למניעת הריון מנחושת והתקן למניעת הריון הורמונלי. ההתקן עשוי הנחושת מונעת את ההפריה על ידי יצירת דלקת סטרילית שאינה מזיקה לגוף, אולם גורמת למוות של תאי זרע. ההתקן ההורמונלי הינו התקן למניעת הריון אשר מפריש הורמונים אשר מונעים את מעבר תאי הזרע על ידי עיבוי הריר המופרש מצוואר הרחם. שני ההתקנים משפיעים לא רק על הכניסה להריון, אלא על הוסת כולה, ולכל אחד מהם תופעות לוואי שונות. מלבד הבדלים אלו, ישנו גם הבדל במחיר בין השניים, כאשר רוב ההתקנים עשויי הנחושת יהיו זולים יותר מהתקנים הורמונליים.
  • ההתקנה עצמה: על ההתקנה יש לשלם בכל פעם שמכניסים התקן חדש או מוציאים התקן ישן, והיא אינה תלויה כלל בסוג ההתקן אלא רק ברופא עצמו. התקנה נכונה של התקן חוץ רחמי חשובה לשם הצלחת הפעולה ומניעת פגיעות שונות ברחם, ולכן חשוב להיעזר רק ברופא מומחה בתחום. מחיר התקנה משתנה בהתאם לרופא, כאשר רופא פרטי ידרוש תשלום גבוה יותר עבור ההתקנה מאשר רופא ציבורי, וכן ישנם מקרים בהם ההתקנה נחשבת לפחות מקובלת או יותר מורכבת, כמו אישה שלא ילדה, וגם בהם יש לשלם יותר.

שני גורמים אלו משפיעים בצורה משמעותית על מחירו של התקן למניעת הריון

מחירו של התקן למניעת הריון נע בין 400-750 ₪ ברוב המקרים, כאשר למחיר ההתקנה וסוג ההתקן השפעה משמעותית על המחיר הסופי, וישנם בשוק התקנים אשר אף יקרים או זולים יותר מטווח זה.

התקן למניעת הריון
התקן למניעת הריון

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן