כמה עולה התקנת מזגן VRF

מזגן VRF

המזגן הכי טוב לשליטה אבסולוטית בטמפרטורה

אם אתם מפעילים את המזגן בבית ולא מפסיקים לקטר על כך שבמטבח חם ובסלון קר, בחדר השינה חם ובחדר של הילדים שלכם קפוא, אולי כדאי שתשקלו הצבת מיני מזגנים בחדרים ולא אחד מרכזי. אך האבסורד הוא שגם אם יהיה לכם מזגן אחד גדול בסלון יש סיכוי שבחלק אחד של הסלון יהיה פחות קר מאשר חלק אחר. דמיינו לכם מצב שבו מזגן כזה נמצא בקניונים או באולמות בתי משפט שצריכים מיזוג איכותי והכי חשוב, אחיד, בכל חלקי החלל? מזגן רגיל לא יכול לעמוד במשימה כזו ולכן יש מזגן VRF. מזגן VRF ידאג שכל החדר ישהה באותה טמפרטורה כיוון שלמערכת הזו יש יכולת לשנות את נפח זרימת האוויר, ומכאן שם המערכת, בעזרת מדחס ייעודי שמשנה את רמת התפוקה שלו.

כמה עולה באמת התקנת מזגן VRF?

• התקנת מזגן VRF היא צעד נכון למקומות גדולים ולבנייני מגורים. עם זאת, התקנת מזגן VRF צריכה להיות נכונה כיוון שמדובר במערכת מורכבת וגדולה. מערכת VRF נותנת למקומות גדולים אפשרויות גמישות יותר בחלקים הפנימיים והחיצוניים שלה. ניתן למקם את צנרת הגז במרחק מאה וחמישים מטרים והפרשי גובה של חמישים מטרים בין המעבה לבין יחידת הפנים וככל שהמערכת תותקן במקומות רבים יותר המחיר יהיה גבוה יותר.

• מחיר של מזגן VRF משתנה בהתאם ליחידות העיבוי. יחידת עיבוי של עד 5 טון תעלה כאלפיים שקלים לעומת יחידה עיבוי עד 10 טון שתעלה מעל שלושת אלפים שקלים. יחידת עיבוי של עד 15 טון תעלה כבר ארבעת אלפים שקלים ועד ארבעת אלפים שקלים וחצי וחשוב מאוד לברר גם האם יש מחיר נוסף לשירות, להתקנה או להובלה שלפעמים יכולים להוסיף למחיר הכולל עוד כמה מאות.

בדקו האם אפשר להוסיף עוד יחידות בהמשך

כשאתם מתקינים מזגן VRF חשוב לדאוג גם לעתיד ולבדוק כמה יעלה והאם בכלל אפשרי להוסיף עוד יחידות עיבוי בהמשך. לפעמים מקומות גדולים מתרחבים עוד יותר כמו הוספת אזור נוסף בקניון או חדרים נוספים בבניין גדול והידיעה הזו מראש תכין לכם את התשתית מלכתחילה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן