כמה עולה התקנת מעלון ביתי לנכים

כמה עולה התקנת מעלון

סביבת מחייתו ועבודתו של האדם אמורה להיות נוחה ביותר בעבורו. אך לעתים מגבלות פיזיות כאלה ואחרות עשויות לחבל בעיקרון זה ולהפוך למטרד מגביל. הדבר נכון עוד יותר לגבי קשישים ובעלי מוגבלויות שאינם יכולים עוד להשתמש במדרגות ובלית ברירה תרים אחר סביבת מגורים אלטרנטיבית. דבר זה יוצר פגיעה קשה בביטחון העצמי ואף עלול לגרום למעמסה כלכלית לא פשוטה. ובכן, לא עוד! האלטרנטיבה אינה לעבור מקום, אלא להתקין מעלון לנכים שיהפוך את המדרגות לגורם שאינו מגביל.

להלן סקירת סוגי המעלונים השונים אשר מסוגלים לשדרג את איכות החיים שלכם בצורה ניכרת, וכן הסבר לגבי כמה עולה התקנת מעלון לנכים בבית.

סוגי מעלונים לנכים ובעלי מוגבלויות

כאמור, מדרגות הבית והמשרד מהוות מכשול לא קטן עבור קשישים שלמעשה אף מסתכנים בנפילות ופגיעות קשות ביותר, אם הם מטפסים במדרגות מדי יום. קל וחומר כאשר מדובר בנכים, שפשוט אינם מסוגלים פיזית לעלות במדרגות ולכן כל מה שנמצא במפלסים האחרים הופך להיות לא רלוונטי לגביהם.

הפתרון המושלם לצורך העניין הינו מעלונים ייעודים אשר מהווים כמעין מעליות פנים המותקנות על גבי המדרגות, אשר למעשה נושאות אותם מעלה ומטה ביעילות ובבטחה. ניתן למצוא שני סוגי מעלונים המוצעים לנכים:

  • מעלון כיסא – מעלון זה הינו כיסא לכל עניין ודבר, המחובר למסילה במדרגות הנעות באמצעות מנוע חשמלי. סוג זה של מעלון מתאים לקבוצת הקשישים והנכים שמסוגלים ללכת ולעמוד בגפם, שכן נדרש מעבר ממצב עמידה או ישיבה על כיסא גלגלים אל כיסא המעלון. ניתן להתקין את המעלונים הללו על מדרגות ישרות או מעוקלות ולשלב מספר קופסאות שליטה למתן הפקודה לירידה ועלייה במדרגות, על גבי הכיסא, בראש המדרגות ובתחתית.
  • מעלון משטח – מעלוני המשטח מתאימים לקבוצת הנכים שאינם מסוגלים ללכת ומשתמשים בכיסאות גלגלים באופן קבוע. המשטח מהווה כמעין רמפה שמחוברת למסילה במדרגות, שאליה מעגנים את כיסא הגלגלים באופן פשוט למדי ובהתאם לפקודה היא עולה ויורדת והופכת את מכשול המדרגות ללא רלוונטי. ניתן למצוא מעלוני נכים מסוג משטח גם עבור מדרגות ישרות וגם עבור מעוקלות.

מעלון משטח או כיסא לבית ולעסק

לכל אחד מסוגי המעלונים הללו ישנם מספר יתרונות לא מבוטלים שכדאי לנצל אותם לטובת שיפור איכות החיים של קבוצת הנכים והקשישים – יכולת התקנה על כל סוגי המדרגות, פרויקט מהיר ביצוע ללא צורך בשיפוץ מורכב, היעדר הצורך בפיר או בתשתית מורכבת והיעדר פגיעה בעיצוב הבית.

והמחיר?

ובכן, המעלונים מהווים אלטרנטיבה שפויה ורלוונטית לעומת בניית מעליות בתוך הבית שנחשבות ליקרות במיוחד פר הגדרה, עם עלויות הקמה של 100,000 שקלים ואף יותר. מחירי המעלונים מתחילים ב-25,000 שקלים, כאשר למחיר זה יש להוסיף את עלויות ההתקנה, הכנת התשתיות ולעתים אף ביצוע שינויים במדרגות. יש לציין כי המחיר עולה בהתאם למספר מהלכי המדרגות (המחירים מתייחסים בדרך כלל ל-7 מהלכים), מותג המעלון, הכוח שלו (משקל הרמה מקסימלי), איכות הכיסא ועיצובו.

אין ספק כי מדובר בפתרון איכותי ונוח ביותר שעלותו מסתכמת בכפחות ממחצית עלות התקנת מעלית בבית, שלעתים ללא קשר לתקציב אינה מתאפשרת מבחינה קונסטרוקטיבית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן