כמה עולה התקנת מרזבים?

מחיר ברזנט נגד גשם

להשקיע בהתחלה וליהנות בהמשך

המרזב הוא אחד המוצרים שכנראה לא תתקינו בעצמכם. הסיבה לכך היא שהתקנת מרזבים היא משימה שבדרך כלל תתבצע בהקמת הבית ולאחר מכן נדיר מאוד להחליף אותם, בעיקר בגלל שמדובר לרוב במרזבים סמויים שיכולים להחזיק מעמד לאורך שנים רבות. אם אתם צריכים לבחור מרזבים לבית החדש שלכם, בין אם אתם מקימים בית פרטי בקיבוץ או שאתם בונים בניין מגורים חדש בתור יזמים, אתם חייבים לבחור את המרזבים הכי עמידים ומתאימים שיש. אולי הם יעלו יותר, ועל המחיר מיד נרחיב, אך בסופו של דבר זה ישתלם לכם לטווח הארוך. מרזב לא עמיד יגבה יותר על התחזוקה.

המחיר מושפע מסוג המרזב

המחיר של המרזב מורכב מכמה גורמים אך אחד הגורמים המשמעותיים ביותר הוא סוג המרזב. ככל שהמרזב יהיה מחומר חזק ועמיד יותר כך הוא יהיה יקר יותר. כמו שכבר ציינו בפסקה הקודמת חשוב מאוד לבחור את המרזב בצורה חכמה לטווח הארוך ולא לסמוך על התקנת זול רק כדי לחסוך בקנייה הראשונית. מחיר מרזב מאלומיניום יכול לנוע בין 80 ועד 120 שקלים. המחיר עצמו מתייחס למטר רץ של מרזב בקוטר סטנדרטי, כמובן גם הקוטר משפיע על המחיר בהתאם לנפח המים שהוא צפוי לנקז. מחיר מרזב מפח מגולוון יהיה 120 עד 160 שקלים, נחושת 300-400 שקלים ואבץ 200-300 שקלים.

גם ההתקנה היא מרכיב במחיר

בנוסף לסוג המרזב, יש השפעה חשובה מאוד גם להתקנה עצמה. ככל שקשה יותר להתקין את המרזב כך ההתקנה תעלה יותר ואפשר להבין את ההיגיון בכל. התקנה של מרזב חיצוני, ידוע בשמו מרזב גלוי, תהיה הרבה יותר פשוטה מהתקנה של מרזב סמוי. כדי להתקין מרזב סמוי יש צורך לחצוב בקיר וגם התכנון של מרזב כזה, ולא רק ההתקנה שלו, יהיה מסובך הרבה יותר. כמובן שמרזב סמוי יסבול פחות מנזקי מזג האוויר ולכן שוב אנו מציינים כי צריך לחשוב לטווח הארוך. גם התקנת מרזבים גלויים יכולה להיות קשה יותר אם יש מכשולים בדרך כמו עץ או מבנה שמפריעים, גובה רב למבנה וכן הלאה.

לכל מתקין יש תעריף משלו

יש עוד מרכיב אחד של המחיר והוא המתקין עצמו. התקנת מרזבים זהים לחלוטין ובאותו המבנה יכולה להיות שונה ממתקין למתקין כי לכל אחד יש את התעריף שלו. יש מתקינים שיגבו יותר כי הם מוכרים מאוד בשוק ויש להם עבודה רבה, ויש מתקינים שיגבו יותר בגלל פרטים יבשים כמו למשל כי הם מגיעים ממקום רחוק יותר וכן הלאה. מה שצריך לעשות כדי לקבל את המחיר המשתלם ביותר הוא לבצע סקר שוק חשוב לזכור כי יש לבחור במתקין אחראי ומקצועי, כזה שיש לו שנות ניסיון רבות, ולא בהכרח במתקין הזול ביותר. חשוב גם שהמתקין יספק לכם אחריות על ההתקנה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן