כמה עולה זיפות גגות?

איטום גגות

מחירי זיפות גגות

זיפות גגות בזפת חמה ("זפת-חם") הוא שיטת איטום גגות ישנה וטובה, שמשתמשים בה פחות ופחות בימינו בגלל התפשטות האיטום ביריעות ביטומניות – וזאת לא בהכרח בצדק: כאשר זיפות גגות נעשה היטב, ניתן להגיע לאיטום מצוין, במחיר לא יקר.

מחיר כפונקציה של איכות

מחיר הזיפות תלוי כמובן בטיב העבודה המושקעת: זיפות "חפיף" בשכבה אחת בלבד יהיה זול משמעותית מזיפות מלא, הכולל שתי שכבות זפת ויריעה או רשת ביניהן, וכן פריימר לחיזוק אחיזת הזפת בגג – אך מדובר באחיזת עיניים: רק זיפות מלא יעשה עבודה טובה באיטום. נפרט כאן את המחיר לזיפות מלא וגם לזיפות חלקי.

איטום גגות
איטום גגות

אי אפשר כמובן להתחייב על המחיר מראש, בלי לראות קודם כל את הגג הספציפי, כי גורמים שונים כמו מצב הגג כרגע, כמות החיבורים בין גגות וקירות וכמות המכשולים (דודי שמש, מזגנים, קולטים סולאריים וכדומה) על הגג משנים את העלות. עם זאת, טווח המחירים הסביר הינו:

  1. זיפות גגות מלא: פריימר – 10-12 ₪ למטר רבוע, זפת שכבה ראשונה – 22-50 ₪ למטר רבוע, יריעת פיברגלס+ שכבת זפת שנייה – 11-25 ₪ למטר רבוע, סיוד – 2-5 ₪ למטר רבוע. סך הכל: 45-92 ₪ למטר רבוע – כלומר, בגג של 100 מ"ר יהיה המחיר הסביר בין 4500 ₪ ל-9200 ₪ לזיפות מלא.
  2. זיפות מינימלי (שכבה אחת, בלי פריימר ורשת, כולל סיוד): זפת: 22-50 ₪ למטר רבוע, סיוד – 2-5 ₪ למטר רבוע. סך הכול: 24-55 ₪ למ"ר – כלומר 2200 ₪ עד 5000 ₪ לזיפות מינימלי בגג של 100 מ"ר.

שמירה על הגג מפגעי מזג האוויר

כדי לא להוציא סתם כסף על איטומים תכופים בגג, כדאי להשקיע בשמירה עליו מהשמש בקיץ ומהרטיבות והרוח בחורף.

בקיץ – חשוב לדאוג שהגג מסויד היטב מעל הזפת. אם ניתן לראות את צבעה השחור של הזפת דרך הסיד – יש לחדש סיוד.

בחורף – חשוב לטאטא את הגג מעללים ופסולת שהצטברו עליו, לוודא שפתח הניקוז נקי, לנקות את המרזבים, לוודא שעיגונם של העצמים השונים שעל הגג (דודי שמש וכו') חזק מספיק, ולגזום ענפי עצים שעלולים לפגוע בגג בעת סערה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן