כמה עולה זר פרחים?

פרחים1הזמנת זר מספקת את התמורה הטובה ביותר להשקעה. בניגוד למתנות אחרות שעולות מאות שקלים, ובהן תמיד יש אלמנט מסוים של סיכון, אין גבר או אישה שלא אוהבים לקבל בהפתעה זר פרחים צבעוני, ריחני ומרהיב. זו מחווה רלוונטית בכל השנה, והיא מתאימה גם לאירועים מיוחדים וגם סתם לימי חול שגרתיים. כיום ניתן לבצע את ההזמנה באמצעות הטלפון, אתרי האינטרנט או בעזרת ביקור בחנות ומישוש האפשרויות השונות. יחד עם זאת, עדיין עולה השאלה כמה עולה זר פרחים, ומה צריך לדעת לפני שמזמינים אותו.
לפני שבוחנים את המחיר כדאי לקחת בחשבון מספר שיקולים המשפיעים על ההזמנה. ראשית, חשוב להזמין את הזר על פי העונה. יש צמחים חד-עונתיים ורב-עונתיים אשר ההבדל ביניהם בא לידי ביטוי בהתאמה לתנאי מזג האוויר, בצרכי ההשקיה והטיפול וכדומה. שנית, תמיד כדאי להשקיע קצת יותר, ולהזמין זר מחנות מקצועית ומנוסה. בחנויות אלו יודעים לטפל בזרים על הצד הטוב ביותר, ולעמוד בלוח הזמנים המובטח ללקוח.

מרכיבים המשפיעים על המחיר

יש היצע כמעט אינסופית של זרים ומספר מרכיבים בולטים המשפיעים על המחיר:

סוג הזר

ככל שהזר יהיה מורכב מפרחים נדירים, גדולים ויוקרתיים יותר, כך מחירו צפוי לעלות. לא תמיד צריך להשקעה מאות שקלים בזר, ובהרבה מקרים דווקא זר קטן ומדויק עושה את העבודה. מי שאינו בקיא בהבדלים בין סוגי זרים מוזמן לקרוא מידע עיוני או להתייעץ עם נציגי החנות.

משלוח או איסוף עצמי

חנויות גובות תוספת מחיר על משלוחים למקומות שונים בארץ ובעולם. מי שרוצה לאסוף את הזר בעצמו יכול לחסוך את העלות הזו, אולם במקרה כזה חשוב לבדוק את שעות הפתיחה של החנות.

חבילות וסלסלות

יש חנויות המציעות שילוב בין זרי פרחים במסגרת חבילה קבועה. שילוב כזה אידיאלי עבור גברים שאינם בקיאים ברזי הענף, כמו גם עבור משפחות המעוניינות לערוך אירוע, ולפזר מעט צבעים טבעיים על השולחנות, באיזור קבלת הפנים או ביציאה.

כמות

מחירו של הזר תלוי בכמות הפרחים הנמצאים בתוכו. חשוב לבדוק את איכותו של הזר, ותמיד עדיף לבחור את הזרים הטריים ביותר, אולם כדאי גם להקפיד על רכישת כמות המתאימה למאורע ולמסגרת התקציב.

טווחי מחירים

מחירו של זר צנוע מתחיל מ- 10-15 שקלים, ויכול להגיע ל- 20-40 ש"ח, לא כולל משלוח. עלותו של זר סטנדרטי ונפוח המתאים לימי הולדת, ימי נישואין או אירועים מיוחדים נע סביב ל- 200 ש"ח. יחד עם זאת, כדאי להזכיר כי יש הרבה סוגים של זרים פרטיים שעולים 500 ש"ח ומעלה.
כל לקוח צריך להפעיל את מערכת השיקולים הסובייקטיבית שלו, כדי לדעת איזה זר לבחור, האם לבצע הזמנה טלפונית או משלוח עצמי, וממי לרכוש את הזר שיחזיק מעמד הכי הרבה זמן.

עורך: ארז אבישב מחברת פרחי אורנית – חנות פרחים בחולון

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן