כמה עולה חוות דעת רפואית משפטית?

חוות דעת רפואית משפטית

חוות דעת רפואית יכולה להשפיע בצורה משמעותית על תוצאותיה של תביעה מסוימת

החל משנת 84' יש לצרף לכל תביעה העוסקת בנזקי גוף חוות דעת רפואית מרופא רלוונטי העוסק בתחום בו טוען התובע כי נגרם לו נזק רפואי כלשהו. חוות דעת זו משפיעה בצורה משמעותית על תוצאות התביעה היות והיא מהווה את דעת המומחה בנושא רפואי בו אין לצוות המשפטי הבנה מעמיקה, ולכן הינה חשובה ביותר לכל תביעה.

אז מה משפיע על מחיר חוות דעת רפואית משפטית?

בדיקות נלוות לחוות הדעת

בכדי לכתוב חוות דעת רפואית משפטית, המומחה הכותב את חוות הדעת צריך לבדוק את התובע. בדיקות אלו, אשר כוללות לעיתים קרובות ביצוע בדיקות במכשירים מתקדמים או באמצעים שונים כגון בדיקות מעבדה עלולות להיות יקרות. המחיר של הבדיקות מגולם ברוב המקרים במחיר חוות הדעת כולה, כך שהוא משפיע על מחירה בצורה משמעותית.

המומחה

כמו בכל תחום רפואי, המומחה אליו פונים משפיע בצורה משמעותית על מחיר השירות. כאשר מבקשים חוות דעת רפואית, חייבים לפנות לרופא מומחה בתחום מתוך רשימת מומחים שהתפרסמה לפי תקנה 34 לתקנות הרופאים, כאשר ברשימה זו ניתן למצוא שמות של רופאים מוכרים יותר בתחום וכאלה שפחות. ככל שנעזרים ברופא מוכר ובעל שם בתחום כך יש לשלם לו יותר.

פירוט חוות הדעת

חוות דעת רפואית משפטית איכותית הינה חוות דעת המעבירה את כלל המידע הרפואי הרלוונטי לצוות המשפטי שאינו מבין ברפואה, בצורה בה כל אחד יוכל להבין את חומרת המצב ואף להשתכנע בדעתו של הרופא. היות והסברים אלו עלולים להיות מורכבים, חוות דעת רפואית יכולה להיות ארוכה ביותר, כאשר בדרך כלל ככל שחוות הדעת ארוכה יותר כך יש לשלם עליה יותר.

בשל הגורמים השונים המשפיעים על מחיר חוות דעת רפואית, נוצר טווח מחירים אפשרי

מחירה של חוות דעת רפואית יכול לנוע בין 4,000-15,000 ₪ ואף יותר, כאשר על התובע לשלם את הסכום עבורה. למרות האמור, במקרים רבים בהם התובע זוכה אנו רואים כי בית המשפט מחייב את הנתבע לשלם גם עבור חוות הדעת הרפואית, כך שהתובע מקבל החזר עבור תשלום זה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן