כמה עולה חוט זהב?

חוט זהב

חוט זהב הוא אלמנט חשוב בתחום הצורפות והוא משמש בעיקר בתהליכי הכנת תכשיטים. את החוט בוחרים לפי סוג התכשיט שרוצים לייצר וגם על פי מסגרת התקציב. ניתן לרכוש חוטים ישירות דרך אתרי האינטרנט העוסקים בתחום, או להגיע באופן עצמאי לאולמות התצוגה והחנויות.

רצוי לתת עדיפות לחוט איכותי ולא להתפשר על המפרט שלו. כך ניתן להבטיח את עמידות התכשיט לאורך זמן ולמנוע פגיעה במוניטין של היצרן או עוגמת נפש. מעבר לכך, עבור חלק מהמידות נדרשת כמות סף להזמנה. לא מומלץ לחכות לרגע האחרון כדי לבצע את ההזמנה ויש להתייעץ עם אנשי מקצוע בכל מקרה של התלבטות.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש כמה גורמים שקובעים כמה עולה חוט זהב:

  1. צבע – ניתן להשיג את רוב החוטים בצבע אדום או צהוב. הצבע הצהוב עדיף וגם זול יותר בהשוואה לאדום, שמתאים לפחות תכשיטים או שימושים. יש גם חוטים המגיעים בצבע זהב לבן.
  2. קוטר – הפרמטר העיקרי המשפיע על מחירו של החוט הוא הקוטר. ככל שהקוטר גבוה יותר ביחס לגרם, כך צפוי המחיר של החוט לעלות.
  3. דרגת קושי – אפשר להזמין חוט זהב בדרגת קושי רך, בינוני או קשה. הלקוח הוא היחיד שמחליט איזו דרגת קושי מתאימה עבורו.
  4. אורך – גם האורך קובע את המחיר ויכול לשנות את העלות הממוצעת של תהליך הכנת תכשיטים. את האורך אפשר למדוד במ"מ, ס"מ, מטר, אינצ' או רגל.
  5. קראט – כמו כל תכשיט זהב אחר, גם עלותו של החוט נמדדת לפי הקראט. ניתן להשיג את החוט ב-9-22 קראט וכך לשנות לחלוטין את אופי התכשיט.
  6. צורה – כדאי להגיע לפחות פעם אחת לחנות ולראות מקרוב את הבדלי הצורות בין חוט זהב עגול, חצי עגול או מרובע.

חוט זהב

טווח מחירים

חוט זהב 9 קראט עגול באורך 0.3 מ"מ יעלה 70-75 ש"ח, לפי הכמות. בחוטים קשים נדרשת כמות מינימום של 5 גרם. לצורך השוואה, חוט בצורה דומה במשקל 22 קראט יעלה 166-175 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן