כמה עולה חומרי גלם לבניין?

העלות הממוצעת של חומרי בניין מושפעת מפרמטרים שונים. כדאי להכיר את הגורמים המשפיעים על המחיר לפני שבוחרים חומרי גלם מן הסוג הזה, אך חשוב לא פחות לתת עדיפות לאיכות על פני עלות

בענף הבנייה אין תחליף לחומרי גלם איכותיים. החומרים קובעים את קצב הבנייה, את עמידות המבנה ואת התוצאות. הם משפיעים על ערך הנכס ומשמשים גם לטובת שיפוצים וחיזוקים. בחירה נכונה של חומרי גלם יכולה לקצר משמעותית את קצב הפרויקט ולחסוך בהוצאות עבור הלקוח. מנגד, חומרי גלם שלא עומדים בתווי התקן הנדרשים גורמים נזקים בלתי הפיכים. הם מוחומרי בנייןנעים בידוד תרמי ואקוסטי ועלולים להאיץ בלאי ושחיקה.

בחירה נכונה של חומרי גלם לבניין מחייבת מעורבות של אנשי מקצוע. מי שבונה בית או משפץ דירה יכול להתייעץ עם קבלן, להגיע לחנות חומרי בניין ולקרוא מידע באתרי האינטרנט. רצוי לקבל מפרט מלא על סוג הבנייה ולהתאים את החומרים למכונות שבהן עושים שימוש. צריך להשוות בין חומרים מתכלים וחומרים בלתי מתכלים וליישם אותם לפי תכניות אדריכליות. בנוסף, כדאי להכיר את הגורמים המשפיעים על המחיר הממוצע של החומרים. טווח העלויות רחב מכפי שנהוג לחשוב ויש להתייחס אליו כדי להבטיח רכישה מוצלחת.

גורמים המשפיעים על המחיר

אלו הפרמטרים העיקריים שקובעים כמה עולים חומרי בניין:

א. כמות או משקל – ככל שהרכישה של חומרי הגלם גדולה ומרוכזת יותר, כך צפוי המחיר של כל פריט לרדת. במילים אחרות, עדיף לרכז את הרכישה תחת קורת גג אחת ולקבל הצעת מחיר מסודרת המתחשבת בהיקף הפרויקט.

ב. יצרן – גם בתחום הבנייה יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין יצרנים שונים. למרות שכל היצרן עוסקים בייצור חומרי בניין, לחלק מהם יש מוניטין חיובי שגורר עלויות גבוהות יותר מבחינת הלקוח. מצד שני, אין סיבה להתפשר על איכות. חשוב לתת עדיפות ליצרנים מוכרים ולהיות בטוחים שמדובר על חומרים עמידים, חזקים ומצוינים.

ג. ספק – אפשר לרכוש את החומרים ישירות מחנות בנייה או יצרן ואפשר גם לתאם אותם דרך הקבלן. כל ספק גובה עמלה מסוימת על המחיר, אך מנגד הוא חוסך זמן עבור הלקוח. השאלה בהקשר הזה היא מה הרקע שלכם בבחירת חומרי גלם ועד כמה אתם מכירים את ענף הבנייה.

טווח מחירים

חומרי בניין בסיסיים כמו צבע יעלו 40-400 ש"ח בהתאם לכמות. ליטר אחד של צבע אקרילי לדוגמא יעלה 40-80 ש"ח, 5 ליטר יעלו 90-240 ש"ח ופח של 18 ליטר יעלה 240-400 ש"ח.

צמר זכוכית יעלה 140-215 ש"ח ומסלול גבס יעלה 8-13 ש"ח. דבק קרמיקה יעלה 30-70 ש"ח, ברזל יעלה 10-28 ש"ח ל-4 מטר ומסמרים יעלו 8-37 ש"ח לקופסא של 1 ק"ג. בלוקים בעובי 7-20 ס"מ יעלו 1.8-4 ש"ח.

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן