כמה עולה חופשה ביוון?

אחד המדינות המתוירות ביותר ע"י ישראלים, היא ללא ספק יוון. הסיבות לכך הן מגוונות. העובדה שמדבור על מדינה קרובה יחסית לישראל, הופכת את עלויות הטיסה לנמוכות, ויש אף אפשרויות לשיט קרוז לאזור יוון. כמו כן, היקף האיים הרחב והעובדה שהכלכלה היוונית נשענת על התיירות, הופכת כל חופשה ביוון לחוויה של ממש. עם זאת, למרות שהחופשה נראית מאד זולה, הרי שהיא בכל זאת עולה כסף, וחשוב להתייחס לכך. העלויות של חופשה ביוון מושפעות ממספר פרמטרים שונים, וחשוב לעמוד על כך, ולהבין מה ישפיע על המחיר של החופשה שלכם, ואיך בכלל אפשר להוריד את העלויות ועדיין לשמור על הרמה של החופשה שלכם.

 

איך קובעים את המחיר לחופשה?

  • דרך ההגעה מאחר שזו מדינת איים קרובה, יש לא מעט שיטות להגיע ליוון שמשפיעות על המחיר. שימו לב שאם אתם מתכננים חופשה באחד האזורים המרכזיים של יוון (אתונה, רודוס, כרתים וכיו"ב) לרוב יהיה יותר קל להגיע למקומות הללו, ויש יותר מגוון של טיסות, כולל טיסות low cost  וטיסות שכר, מה שמאפשר לכם להוריד בעלויות. לא מעט ישראלים כיום חולמים עם זאת על חופשה באחד מהאיים הקטנים של יוון. חשוב להבין שכדי להגיע אליהם יש צורך בהפלגה נוספת מאחד מהאיים (לא בכל האיים הללו יש נמלי תעופה), וזה כמובן מעלה את עלויות החופשה.כמה עולה חופשה ביוון

 

  • היכן תלונו? – בתוך יוון תוכלו למצוא לא מעט מקומות לינה בתמחור משתנה. צעירים למשל שמחפשים חופשה ביוון יוכלו ללון בבתי מלון מיוחדים לצעירים או באכסניות נוער, אשר העלויות שלהם הן בסיסיות למדי, ומעבר למיטה סבירה וארוחת בוקר הם לא מציעים הרבה מעבר – אלא שכמובן העלויות שלהם נמוכות במיוחד. לעומת זאת משפחה אולי תרצה מלונות הכל כלול, שכמובן מציעים אמנם דילים שונים שהופכים את העסק למשתלם מאד – אך בכל זאת יעלו יותר.

 

  • חבילות נופש או רכישה בנפרד? – חשוב להבין מה משתלם יותר – רכישה של חבילות נופש ליוון שכוללות לינה + טיסה, או רכישה בנפרד של המרכיבים הללו. בהכללה, אין ספק שחבילות נופש הן נוחות יותר ונוכל לראות שבחלק ניכר מהמקרים הן גם נוחות יותר. אופציית ההפרדה עם זאת, טובה פשוט למשקיענים שמוכנים לשבת כמה שעות ולחפש דילים נפרדים – כמו למשל מבצע הדקה ה90 לכל אחד מהמרכיבים הללו, לחפש באתרי מבצעים שונים, לקרוא היטב על מלונות – וזה אמנם דורש השקעה, אבל אכן ייתן לכם בסוף את האופציה זולה ביותר.

 

וכמה זה יעלה?

בהנחה שמדובר על נופש למשפחה של 4 נפשות, המחירים הממוצעים עבור חופשה ביוון נעים כיום על הטווח שבין 1,200 ל1,900 ש"ח עבור שבוע של חופשה, אשר כוללת בתוכה את כל העלויות – טיסה, מלון וכן אטרקציות נוספות. כמובן שהמחירים ישתנו בהתאם לפי כמות הנפשות ומשך זמן החופשה שלכם והקריטריונים שצוינו לעיל.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן