כמה עולה חופשי חודשי?

כמה עולה חופשי חודשי כרטיס נסיעה חופשי חודשי, מהווה דרך נוחה מאד להתניידות, לאדם אשר תלוי מאד בתחבורה הציבורית. כך, אתם יכולים לחסוך בעלויות ניכרות, במידה ואתם אכן נוסעים רמה יומיות. חשוב לכם לדעת כמה עולה חופשי חודשי, כדי לדעת האם הוא באמת חוסך לכם, ביחס לתדירות הנסיעה שלכם. אחרי הכל, אם תגלו כמה עולה חופשי חודשי ותראו שהמחיר גבוה יותר, ולו במקצת, ממה שתשלמו בלעדיו עבור כל נסיעה חד פעמית, או עבור כרטיסיה של מספר נסיעות – למה שבכלל תקנו אותו? אז בואו תראו מה משפיע בכלל על המחיר.

 

מה משפיע על המחיר

חברה אחת או יותר?

יש אפשרות לקנות כרטיסי חופשי חודשי של חברת תחבורה אחת בלבד – למשל רק של אגד, רק של קווים, רק של דן, וכיו"ב. לעומת זאת, יש כרטיסי חופשי חודשי שכוללים בתוכם גישה למספר חברות תחבורה ציבורית ביחד, ואף יכולת לקבל הנחה משמעותית ברכבת ישראל. כרטיסים משולבים הם יקרים יותר בכל חודש, בטווח שנע בין 50 ל 200 ש"ח יותר – תלוי כמובן במספר החברות שמשתתפות בעסקה.

האזור שמכוסה

לכאורה, אפשר היה לצפות שבשאלה כמה עולה חופשי חודשי, אזי ככל שהאזור היה גדול יותר, כך מחיר הכרטיס היה עולה יותר. זה לא בהכרח כך, כי יש גם את שאלת כמות התחבורה. תל אביב למשל קטנה יותר מכל אזור הדרום, אך בגלל שיש בה תנועה רבה בתחבורה ציבורית, הדבר משפיע על המחיר כלפי מעלה. החל מ 150 ש"ח לאזור קטן עם תחבורה מועטה, ועד 400 ש"ח לאזורים גדולים, או כאלה עם תעבורה גבוהה במיוחד או שניהם ביחד.

אוכלוסיות מיוחדות

חברות התחבורה הציבורית מעניקות הנחות לאוכלוסיות מיוחדות. כך אוכלוסיית הנכים, אוכלוסיית הגמלאים, כן אוכלוסיית הסטודנטים, זכאים להוציא כרטיסי חופשי חודשי, בהנחה ניכרת. באשר לחיילים ואנשי כוחות הביטחון – הם זכאים כמובן לנסיעות חינם בכל מקרה כשהם בתפקיד. שיעור ההנחה מהמחיר המלא של חופשי חודשי יכול להתחיל ב 10% ולהגיע עד לכדי 50% מהמחיר הסופי.

עדכון תעריף חודשי

העלות של כרטיסי חופשי חודשי יכולה להשתנות בכל חודש, לרוב בהתאם לעליית מחירי הדלק. לעתים רחוקות מחיר הדלק יורד – אם כי גם זה קורה, וכפוף כמובן גם למדיניות סבסוד ממשלתית. ההשפעות של מחיר הדלק, הן לרוב בטווח של 10-40 ש"ח בהפרשים של כל חודש, אם בכלל.

ומה צריך לזכור לסיום?

כמובן שלאחר שהצגנו לכם כמה עולה חופשי חודשי, יש לזכור שהמחירים שמוצגים כאן באתר אינם סופיים, ואנו בכל מקרה לא מתחייבים אליהם. לקבלת מידע מדויק, מומלץ כמובן לפנות גם לחברת התחבורה הציבורית הרלוונטית.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן