כמה עולה חוקר פרטי?

חוקר פרטי

חוקר פרטיחוקר פרטי הוא בעל מקצוע אשר מתמחה באיסוף של מידע רב ככל שניתן, ממקורות מגוונים ככל האפשר, על מנת לפתור סוגיה העומדת בפניו, או על מנת לספק הוכחות למצב מסוים. נוסף על כך, חוקר זה מוסמך לבצע חקירות פרטיות במסגרת החוק, תוך כדי שימוש במעקבים צילומים וראיות שונות שעומדים לרשותו. עבודתו של החוקר מתבצעת לרוב בשטח, ועליו להיות זמין 24 שעות ביממה, לכל התפתחות שלא תבוא בכיוון החקירה. חוקר מן הסוג הזה יכול לעבוד בעבור עורכי דין, חברות שונות וכמובן בעבור אנשים פרטיים, ויש באמתחתו שיטות רבות לתחקור ולתשאול.

תחומי העיסוק של החוקר

• חקירות אישיות בגין גירושין או בגידות של אחד מבני הזוג השונים
• חקירות בתחום הכלכלי והמסחרי
• חקירת קניין רוחני
• חקירה במקרים של הונאה
• חקירות פליליות כמו: הטרדות, איומים, גניבות, גרימת נזקים ועוד
• חקירות של מטפלים בילדים או בקשישים
• בדיקה של אמצעי האזנה ומצלמות נסתרות, וכן ביצוע תצפיות, תשאולים ומעקבים שונים
ככל שלחוקר ניסיון של יותר שנים, כך גוברת המקצועיות שלו, והוא צובר ניסיון בסוגים שונים של מקרים. הוותק והניסיון בשעות רבות של מעקב, ובחקירות רבות מסייעות לחוקר לעמוד במצבים רבים, ולהתנסות במתן פתרונות מיוחדים בזמן אמת.

כמה עולה חוקר פרטי, ואילו פרמטרים משפיעים על המחיר?

טווח המחירים של חוקר פרטי הוא אינו אחיד, ויכול לנוע בין 3000 שקלים ליום שלם של עבודה וחקירה פרטית, דרך כ- 300 שקלים בעבור שעת מעקב, או כ- 1000 שקלים בעבור ביצוע מעקב שיחות, וכלה בכ- 1500 שקלים לביצוע מעקב פוליגרף או כ- 2000 שקלים בעבור שירותי יעוץ בלבד. טווח המחירים של החוקר מושפע ממספר פרמטרים שונים:

אופי החקירה

מחיר החקירה תלוי מאוד בתחום בו היא מתבצעת. תמחור של חקירות פלילים, חקירות ביטוח או חקירות בעלות אופי כללי, יהיה שונה מתמחור של חקירות אישיות. כל חקירה מצריכה שימוש בכלי חקירה ובפרמטרים שונים, ולכן טווח המחירים משתנה בהתאם. לכל תחום יש את מחיר החקירה שלו, ועל סמך המחיר הממוצע של חקירות בתחום מסוים, ניתן לקבוע את המחיר אשר ישקף את הסכום בערך.

זמן החקירה

זמן החקירה משתנה מנושא לנושא, וכך גם התמחור. ישנן חקירות אשר מתפרסות על פני מספר שבועות, וישנן חקירות אשר עשויות לקחת גם מספר חודשים. ככל שהחקירה נמשכת זמן רב יותר, כך גם מחירה גדל בהתאם, שכן בסוף עלינו לשלם לחוקר בעבור כל יום של עבודה אשר מתבצעת בתקופה מסוימת של זמן.

וותק

ככל שהחוקר וותיק יותר בתחומו, כך הוא יכול לגבות מחירים גבוהים יותר, שכן וותק רב הוא גם ניסיון רב, מה שעשי להשפיע מאוד על מהלכה של החקירה.

חוקר לצרכים שונים

חוקר פרטי יכול לסייע לארגונים שונים למצוא את האשם בגניבה, לנשים המעוניינות לדעת האם הבעל בוגד, לחברות אשר מעוניינות לחקור את החברות המתחרות, ובפתרון של בעיות רבות נוספות.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן