כמה עולה חיטוי של מערכות מים?

חיטוי מערכות מים

חיטוי מערכות מים הוא שירות שמיועד לבעלי בתים פרטיים ודיירים במבנים משותפים. החיטוי מתבצע על ידי אנשי מקצוע מוסמכים ומחירו נקבע על פי פרמטרים כמו גודל הצנרת, הצורך בהנפקת אישור מוסמך, חיטוי צנרות וניהול יומן בדיקות.

שירותי חיטוי מערכות מים ניתנים בכל רחבי הארץ על פי הנחיות של משרד הבריאות. מטרת השירות היא לחטא מערכות מים המשמשות לשתייה. השירות נפוץ במגזר הפרטי ובקרב בעלי בתים, אך הוא מיועד גם לדיירים במבנים משותפים. בנוסף, השירות מוזמן לעיתים קרובות על ידי נציגי עיריות מקומיות.

על מנת לבצע חיטוי יש צורך במערכות מתקדמות ובציוד משוכלל. החיטוי נעשה למאגרי מים בכל סדר גודל והוא כולל הנפקת דו"ח ממצאים מסודר. את החיטוי כדאי לבצע אחת לתקופה מסוימת, על פי הנחיות הרשויות ולאחר התייעצות עם אנשי מקצוע. בנוסף, חשוב להכיר את הגורמים שקובעים כמה יעלה לבצע את החיטוי במאגרי מים שונים.

 

פרמטרים המשפיעים על המחיר 

חיטוי מערכות מים

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה חיטוי מערכות מים:

א. סוג השירות – כל חברה שעוסקת בתחום החיטוי או התחזוקה של מאגרי מים מציעה סל שירותים רחב. ככל שהשירות מורכב, רגיש ומסובך יותר, כך צפוי המחיר לעלות.

ב. גודל המאגר – את גודל מאגרי המים שאמורים לעבור חיטוי סופרים במונחים של מ"ק. השירות הבסיסי מתאים למאגר מים של עד 10 מ"ק בלבד, אך ניתן גם לתאם שירות למאגר של 10-20 מ"ק, שירות למאגר של 20-40 מ"ק ושירותי חיטוי וניקוי עבור מאגרי מים של 150 מ"ק ומעלה.

ג. חיטוי צנרת – לא תמיד כוללים שירותי החיטוי של המים עצמם גם את חיטוי הצנרת. עלות חיטוי הצנרת מתומחרת בנפרד והיא מחייבת התייחסות לרוחב הצנרת במונחי צול.

ד. יומן בדיקות – יש חברות המספקות את השירות יחד עם ניהול יומן בדיקות מז"ח, או חיטוי וניקוי מאגרי מים. העלות של יומן בדיקות היא 250 ש"ח בממוצע והיא נגבית בנפרד משירותי החיטוי הבסיסיים.

טווח מחירים

חיטוי וניקוי מאגר מים של עד 10 מ"ק יעלה 1,100 ש"ח בממוצע, לעומת שירות דומה במאגר של 10-20 מ"ק שיעלה 1,400 ש"ח. חיטוי וניקוי מאגר מים של 20-40 מ"ק יעלה 1,600 ש"ח, חיטוי וניקוי מאגר מים של 40-60 מ"ק יעלה 1,900 ש"ח וחיטוי וניקוי מאגר מים של 60-100 מ"ק יעלה 2,100 ש"ח.

לצורך השוואה, חיטוי וניקוי מאגר מים של 100-150 ש"ח יעלה 2,500 ש"ח ושירות דומה במאגר מים של 150-200 מ"ק יעלה 3,400 ש"ח. העלות הממוצעת של חיטוי וניקוי מאגר מים בגודל של מעל 200 מ"ק תיקבע רק לאחר ביקור מומחה. שירותי דיגום ובידוק מים במעבדה, לרבות הנפקת אישור מוסמך, נקבעים לפי מחירון המעבדה המקובלים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן