כמה עולה חימום תת רצפתי?

חימום תת רצפתי

למרות שהחורף בארץ קצר, אך הבתים בארץ, סובלים מליקויים חמורים בבידוד והרבה בתים נעשים כה קרים, עד כי מחוץ לבית חם יותר בימי החורף. הבתים בנויים מבלוקים ולכן הם קרים במיוחד בעונת החורף. אחת השיטות הטובות והיעילות לחימום הבית, היא באמצעות חימום תת רצפתי  מדובר על רשת צינורות מים תת קרקעיים במעגל סגור שבעצם הופכים את הרצפה לרדיאטור הטמפרטורה בחימום התת רצפתי, אינה חייבת להיות גבוהה, כי אם היא יכולה להיות נמוכה ומחממת בדרך נעימה את כל חללי הבית.

ניתן למצוא מערכות של חימום תת רצפתי גם על חשמל. עלות ההקמה של מערכת החימום  התת רצפתי, הינה על פי 120-160 ש"ח למ"ר שיכלול גם התקנה. למשל, משפחה, המתגוררת בבית בשטח של 100 מ"ר, תשלם עבור התקנה של מערכת החימום התת רצפתי סכום שבין 12,000-16,000 ש"ח. יש לציין, כי עלות ההתקנה של החימום התת רצפתי, תלויה גם בחדרי הבית שכן, כל חדר, דורש התקנה של בקר חום עבור וויסות הטמפרטורה והבקר עולה כ-350 ₪ ליחידה.

מה אומר הסקר לגבי החימום היעל ביותר לבית?

מערכת הסקה או חימום תת רצפתי יכולות להיות אידיאליות לבית שנמצא בשלבים של חימום תת רצפתיבניה, כך שאין  צורך להרים את הרצפה על מנת להתקין את המערכת. מערכת זו, עשויה להתאים למי ששוהה הרבה זמן בבית בחודשי החורף. החימום התת רצפתי, הוא נוח , נעים ואינו מייבש את האוויר. יש למצוא חברות שמתמחות בהתקנה של מערכת חימום תת רצפתית, על מנת שההתקנה והחימום יהיו בטיחותיים וכן, תהיה אחריות על ההתקנה.

יש לחשב את העלויות העתידיות ולא את עלויות ההתקנה בבחירה של חימום לבית. התקנת מערכת חימום תת רצפתי הפועלת על חשמל, תהיה זולה בהקמה, אך החשבון החודשי יהיה גבוה, לעומת זאת, מערכת חימום תת רצפתי, הפועלת על מים, התקנתה תהיה יקרה יותר, אך העלות החודשית בשימוש תהיה זולה. ישנן חברות שונות בישראל שמתקינות חימום תת רצפתי. חברת חימומית, הינה אחת החברות המובילות בפתרונות החימום למגזר הפרטי והציבורי. החברה הינה מבין הוותיקות והיעילות ומעניקה ייעוץ ופתרונות הולמים לחללים השונים, אם בבית או בעסק.

היתרון והפעולה של חימום תת רצפתי

התכונות של החום, עולות למעלה וזו הסיבה, כי שימוש עם חימום תת רצפתי הינו יעיל במיוחד. ישנה מניעה של בזבוז אנרגיה, באמצעות שימוש בשיטה של החימום התת רצפתי הפועל על מים. ישנן משאבות חום שמפזרות את החום באופן שווה, לכל חללי הבית. נתן לחמם את הבית כולו, או אזורים שונים בבית, מה שחוסך באנרגיה וניתן לשליטה על פי הצרכים שלכם. כושר הדיוק בטמפרטורות, הינו מרבי וניתן לינות מחימום נעים ואוויר שאינו מייבש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן