כמה עולה חשמלאי בודק?

איש מקצוע המוסמך על ידי משרד התמ"ת רשאי לבצע שורה ארוכה של בדיקות חשמל. במאמר הבא נסביר מה כוללות הבדיקות, נציג את הפרמטרים המשפיעים על המחיר ונביא את המחירון המקובל בתחום

בדיקות חשמל צריכות להתבצע בכל דירה פרטית, מפעל, עסק או ארגון. הבדיקות מבוצעות מדי תקופה בכפוף להוראות החוק של משרד התעשייה. את הבדיקות רשאי לערוך רק חשמלאי מוסמך המחזיק ברישיון בודק מטעם האגף לענייני חשמל במשרד התמ"ת. על מנת לקבל הסמכה נדרש המועמד להשתתף בקורס הכשרה מתאים. בנוסף, יש דרגות הסמכה שונות המצוינות על גבי התעודה: סוג 1, סוג 2 וסוג 3.

בודק מסוג 1 מורשה לבצע בדיקות במתקני חשמל תלת פאזיים במתח נמוך ושירותיו מתאימים עבור רוב הדירות והבתים הפרטיים. בודק סוג 2 מבצע בדיקות במתקני חשמל תלת פאזיים בזרם גבוה יותר, לכן שירותיו מיועדים גם עבור לקוחות פרטיים וגם עבור בעלי משרדים ומפעלים קטנים. לעומת זאת, בודק סוג 3 רשאי לבצע בדיקות בכל מתקני החשמל ללא הגבלה.

חשמלאי מוסמך

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים קבועים יחסית הקובעים כמה עולה להזמין שירותי חשמלאי בודק:

א. סוג התעודה – איש מקצוע שעבר הכשרה ארוכה ולפיכך מחזיק בתעודה מסוג 3 יגבה מחיר גבוה יותר מאיש מקצוע עם תעודה מסוג 1 או 2. כדאי לברר מראש מה אופי התעודה ורק לאחר מכן להזמין את השירות.

ב. שירותי חשמל – לא כל אנשי המקצוע המחזיקים בתעודת בודק מציעים שירותים דומים. שירותי החשמל הבסיסיים הם תיקון קצרים ותקלות, הוספת נקודות חשמל, התקנת גופי תאורה, תיקון מכשירים ותיקון והתקנת דודי שמש וחשמל. ככל שהשירות מורכב ומסובך יותר, כך צפוי המחיר לעלות.

ג. שעת הביקור – מחיר ממוצע נגבה עבור ביקור בשעות היום. הזמנת איש מקצוע בשעות הערב המאוחרות, בשעות הלילה או בסופי שבוע תלווה בתוספת מחיר של 15%-25%.

ד. אספקת ציוד וחומרים – יש לקוחות המעדיפים להזמין חשמלאי בודק רק לצורך התקנה או בדיקה היקפית. אחרים יתאמו מול אנשי המקצוע גם את אספקת הציוד והחומרים, מה שמייקר כמובן את עלות השירות.

טווח מחירים

המחיר הבסיסי של ביקור חשמלאי עבור תיקונים פשוטים ללא חלקים או חלפים הוא 200-250 ש"ח. המחיר לביקור לילה הוא 250-350 ש"ח, בעוד המחיר של הזמנת ביקורת מול חברת חשמל הוא 700-750 ש"ח. מבחינת שירותים ספציפיים, המחיר הממוצע של החלפת נקודת שקע חשמלי הוא 200-300 ש"ח והמחיר של החלפת פקק הוא 70-100 ש"ח.

המחיר של החלפת שקע תלת פאזי הוא 200-300 ש"ח והמחיר של התקנת לוח חשמל בסיסי הוא 250-350 ש"ח. חשוב לזכור כי התקנת מפסק זרם ראשי – תלת פאזי עולה בממוצע 300-400 ש"ח, אולם התקנת מפסק פחת חד פאזי עולה 250-300 ש"ח.

באדיבות א.ד שמש – חשמלאי במרכז

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן