כמה עולה לארגן חתונה

כמה עולה חתונההחלטתם בשעה טובה להתחתן, ומגיע לכם מזל טוב מכל הלב. רגע לפני שאתם מתחילים לקבוע עם האולם, לבחור את שמלת הכלה, ולארגן את מסיבת הרווקים והרווקות, כדאי לזכור שלכל הדברים הללו יש מחיר, והוא אפילו לא נמוך כל כך. מחקרים מראים כי התשובה לשאלה כמה עולה חתונה השתנתה מאד בשנים האחרונות, ויש היום זוגות שמוציאים לא פחות מ 50 אלף ש"ח על החתונה שלהם, כאשר הצ'קים שהם מקבלים במתנה, בקושי מספיקים לכיסוי הסכום – שלא לדבר על ירח דבש. אז איך אתם יכולים לדעת כמה עולה חתונה, ואיך אתם תוכלו לקבל את ההחלטות הנכונות?

הדברים שלוקחים בחשבון

מתי מתחתנים?

ככלל, אם אתם רוצים לדעת כמה עולה חתונה, חשוב לדעת שיש הבדלים משמעותיים בין חתונות בחורף, לבין שאר העונות האחרות. רטוב הזמן, מזג האוויר בישראל קיצי עד סתווי ונעים. יש כמה חודשים קרים וגשומים, שבהם המחיר יכול לרדת. אם אתם מתחתנים בין החודשים אוקטובר-נובמבר לחודשים פברואר-מרץ, עלות החתונה יכולה להיות זולה ב 1,000 עד 3,000 ש"ח – תלוי כמובן אם מדובר מראש על מתחם פתוח או סגור.

מוזמנים

אין צורך כמעט לומר, שככל שיש לכם יותר מוזמנים, כך עלות החתונה תהיה גבוהה יותר, פחות בגלל המקום שהם תופסים, ובעיקר בגלל שצריך לזכור שמדובר על אנשים שאוכלים ושותים. כל אדם יכול להשפיע על מחיר החתונה בטווח שנע בין 100 ל 400 ש"ח – תלוי כמובן אם מדובר על מבוגר או ילד, ועל סוג האוכל שאתם תזמינו.

צילום

כל אחד רוצה תיעוד מושלם לחתונה שלו, ותיעוד עולה כסף. יש הבדל משמעותי בין חתונה שתתועד באמצעות צלם סטילס אחד, לבין חתונה עם שני צלמי סטילס, חתונה שיש בה גם צילום וידאו, שלא לדבר על האפשרות להוסיף מצלמת רחף מיוחדת לאירוע. טווח ההשפעה של הצילום יכול לנוע בין 1,000 ל 8,000 ש"ח – תלוי בסוג הצילום שאתם תזמינו.

מוזיקה

אין דבר כזה חתונה בלי מוזיקה, אולם מה אתם תעדיפו – להזמין תקליטן או להזמין זמר או להקה של מוזיקה חיה? אפשר כמובן לשלב בין השניים אם תרצו. תקליטן יכול לגבות בין 1,000 ל 5,000 ש"ח – תלוי בניסיון ובמקצועיות שלו. המחיר של להקה או זמר מתחיל ב 3,000 ש"ח, ויכול להמשיך גם לעשרות אלפי שקלים – תלוי עד כמה הם מפורסמים.

מה עוד לוקחים בחשבון?

כמובן שבשביל לחשב באופן מלא כמה עולה חתונה, אתם גם צריכים לקחת בחשבון עלויות של לבוש, תספורת, מתנות שאתם תרצו לתת לאורחים, ואולי גם אטרקציות בחתונה. מעבר לכך, יש לזכור שהמחירים שמוצגים כאן אינם מחייבים, וחשוב לקבל הצעת מחיר מדויקת מהמתחם ואנשי המקצוע שאליהם אתם פונים.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן