כמה עולה חתונה בשישי בצהריים?

כמה עולה חתונה בשישי בצהריים
כמה עולה חתונה בשישי בצהריים

חתונה אינה עסק זול. עלותה של חתונה בישראל נכון להיום משתנה ותלויה בגורמים שונים עליהם נעבור אחד אחד עד שנגיע למספרים המסכמים. מדובר על גורמים שונים ורבים כמו: עלותה של שמלת כלה לרכישה או להשכרה, עלות שירותו של צלם, קייטרינג, עלותו של אולם אירועים כמובן ועד לשלל דברים שונים וקטנים כמו מזנון לילי, צעצועים לאורחים, מיתוג האירוע ועוד. המחירים נעים בין גבוהים מאוד לשפויים ובינוניים.

גן או אולם והיכן בארץ?

ככל שתצפינו או תדרימו כך ירדו המחירים. אין ספק כי אזור המרכז / גוש דן הינו יקר יותר בכל הנוגע לאירועים מחתונה ועד לאירועים אחרים כמו ברית או בריתה, למשל. חתונה במתחם אולם חתונות ואירועים ברחובות והסביבה תעלה, למשל, יותר מחתונה בקרית שמונה או בדימונה. כמו כן, על הזוג להחליט האם הם הולכים לכיוון של גן אירועים או אולם אירועים? גן יכול להיות בעייתי בימי החורף לעסקים שאין להם קירוי חורף. לסיכום חתונה במתחם של אולם אירועים במרכז תהיה יקרה יותר מגן אירועים בדרום או בצפון. מחיר מנה מינימאלי יכול לנוע באזור הדרום או הצפון באזורים של כ-170 ₪ למנה ועד לכ-500 שקלים למנה באזור המרכז בעונת השיא.

קיץ או חורף?

חתונות קיץ הן הכי יקרות. חודשי השיא הן יולי אוגוסט. בהם הכי קשה למצוא תאריך פנוי והם החודשים היקרים ביותר מבין כלל חודשי השנה. חתונות חורף מתאימות למי שלא משנה לו קיץ או חורף – ואז תיתכן חתונה בעלויות זולות יותר ובביקוש מועט יותר.

ימי השבוע

יום חמישי הוא היום הכי מבוקש בשבוע ועלות חתונה ביום כזה בין 10 ל-15 אחוזים (לפחות) במחיר. גם יום שלישי הוא יום מבוקש ובעיקר בקרב אנשים מסורתיים או דתיים בשל הפסוק המציין כי יום שלישי הוא יום שקיבל ברכה כפולה – "פעמיים כי טוב".

ולכן מי שרוצה לחסוך יש לדבוק בנוסחה הבאה:

ראשית בני הזוג צריכים לקבוע חתונה בימי עונת החורף בהם המחיר טוב יותר ונמוך יותר משמעותית מימי הקיץ. כמו כן על מנת למקסם חיסכון עלות יש לחשוב לבצע חתונה בשישי בצהריים הנחשבת לזולה יותר ועל פי רוב סוגרת לאולם אירועים וחתונות בראשון לציון, למשל, יום שנחשב ליום לא אטרקטיבי בעליל.

ויש עוד גורמים: DJ, שמלת כלה, צלם, מיתוג האירוע ושלל אטרקציות

בתחומי היופי

איפור כלה יכול לנוע על טווח של מאות שקלים כ-500 ₪ ועד לכ-3500 ₪. תלוי האם מדובר על סלון כלות או מאפרת עצמאית. ניתן לנסות להשיג דיל "הכל כלול" שיהיה משתלם יותר.

תקליטן

בדרך כלל המחיר הממוצע הוא כ-6000 ₪ ויכול לנוע בין 35000 ₪ ל-10000 ₪ – הכל תלוי במידת מיתוגו של התקליטן והאם הוא חברה או גורם פרטי.

שמלת כלה

השכרה היא הדבר הכי זול זה בטוח ויותר זול מהשכרה הוא רק שירות גמ"ח כלות אשר לא יחייב אתכן על השכירות אך בהחלט יש לדאוג לניקוי הולם של השמלה (שגם יעלה לכם כסף). שמלות קניות ינועו בין 1000 שח למוצר בסיסי ביותר ועד ל-5000 שח במקרים של במלות במחיר שפוי של מיינסטרים. לשמלות של מעצבי על וידוענים היכונו לתשלום את למעלה מ-10000 שקלים.

צלם

צלם יחיד המספק שירותי צילום בסיסיים יכול לגבות כ-4000 ₪ על אירוע הכולל סטילס ווידאו בסיסי. במידה שמדובר על הפקה שלימה הכוללת צילום וידאו, רחפנים, ימי צילום, צילום חברים, החלפת שמלות, השמדת שמלות (trash the dress). וכל זאת מידיו של צלם או חברת הפקה ממותגת – אזי עליכם להתכונן להיפרד לשלום מסכומים של 5000 שח ומעלה.

אז כמה זה יעלה לנו?

חתונה בקיץ שבה יתארחו כשלוש מאות מוזמנים באזור המרכז עלולה לעלות בין 90 ל-120 אלף שקלים הכל כולל הכל – DJ, צלם, שמלה, סלון כלות וכל הגומרים שמנינו כאן. לא עסק זול זה בטוח. ככל שתלכו על נתונים חסכוניים יותר תוכלו אולי כמה להרוויח כמה גרושים בחתונה שלכם. מזל טוב!

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן