כמה עולה חתימת נוטריון?

טוען רבני

טוען רבניבכדי להגיש מסמכים משפטיים שונים כאלה ואחרים, עליכם לא פעם להצטייד באישורים אשר כוללים חתימה של נוטריון. מי הוא נוטריון? כל אדם אשר מדינת ישראל נתנה לו את ההסמכה הרשמית לאמת מסמכים שונים וכן לאמת זהויות של אנשים. מדוע הדבר מוגבל? בעיקר בכדי למנוע זיופים שונים, שיכולים להיות בעלי השלכות כלכליות ואף פליליות רציניות מאד. כמובן שהשירות ניתן תמורת תשלום, ולהלן כמה מן התעריפים הבולטים לשירותי הנוטריון או בקיצור מהו שכר נוטריון לשנת 2014.

מחירון לשירותי נוטריון

●       אימותי חתימה – כאשר יש צורך לאשר שאותו אדם אשר חתום על המסמך – הוא אכן האדם עצמו ולא בוצע זיוף, על החתימה הראשונה יש לשלם כ – 166 ש"ח. עבור כל אימות נוסף אשר נוגע לאותו מסמך יש להוסיף כ – 66 ש"ח, וכך גם אם מדובר על העתקים נוספים לאותו מסמך. במידה ויש צורך במסמכים מתורגמים עם אימותי חתימה – מוסיפים עוד כ – 50% מסך המחיר הכללי לפני התרגום.

●       אישורי העתקים – כאשר יש צורך לאמת שהעתק אחד של מסמך מקורי הוא אכן אותנטי, יש לשלם כ – 66 ש"ח עבור הדף הראשון. אם מדובר על דפים נוספים – על כל דף מוסיפים כ – 5 ש"ח.

●       אישורי צוואה – כאשר פונים לנוטריון לצורך התהליך של אישור צוואה, הרי שלחתום הראשון בצוואה, יש לשלם כ – 168 ש"ח. עבור כל אדם נוסף אשר זקוק לאישור על אותה צוואה, יש להוסיף כ -67 ש"ח.

●       פעולות שלא במחירון – אם מדובר על פעולה אשר איננה במחירון, קובעות התקנות כי יש ללכת לסעיף במחירון אשר דומה ככל האפשר, ועל פיו לקבוע את המחיר המינימלי. אם אין בכל מקרה אף סעיף מסוכם – משלמים כ – 267 ש"ח עבור הפעולה.

פונים בכל מצב

שימו לב, שצריך לרוב לא פעם ולא פעמיים להיעזר בשירותי נוטריון בחייכם. תמיד פונים כמובן לאדם עם הסמכה רשמית, אשר מחויב למחירון בהתאם לאותה שנה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן