כמה עולה טופס לוטו?

כמה עולה טופס לוטו

כמה עולה טופס לוטוהאם אתם יכולים להרשות לעצמכם לזכות בפרס יקר? אנשים רבים לא מבינים שחלק מהפרסים אינם בחינם. מסים והוצאות שוטפות על הבעלות יכולים להפוך במהירות לנטל גדול.
אבל, כאשר אותם בני מזל שמגיעים לתבוע את הזכייה הגדולה בהגרלה השבוע, קשה שלא לחשוב "מישהו באמת זוכה בדברים האלה, זה נכון? אולי זה יכול או יכולה להיות גם אני.
זהו בדיוק סוג ההיגיון שהוביל בשנה האחרונה המון אנשים להשתתף בהגרלות כמו לוטו, טוטו, ווינר או צ'אנס, בקיצור כל מה שמציעים לכם במועדון סמאטר.
אבל למרות זאת, הסיכויים לזכות נשארים אפסיים. יש הטוענים שהסיכוי לזכות הוא בדיוק כמו הסיכון להיפגע ממכת ברק בדיוק ביום ההולדת שלכם.
למרות שרוב האנשים תופסים מבחינה אינטלקטואלית את המשמעות של הסיכוי לזכות, בכל זאת, ככל שמתקרבת שעת ההגרלה, יותר אנשים יתפתו לנסות את מזלם ויקנו כרטיסים. כל אותם רוכשי הכרטיסים חושבים שיש להם סיכוי, כנגד כל הסיכויים.
זו הסיבה שבגינה בארצות הברית הגרלת הלוטרי נקראת "מס על אנשים שלא מבינים במתמטיקה". אנשים בעלי הכנסה נמוכה שאינם זוכים, הם אלה שנפגעים יותר מכל. זאת משום שהם מבזבזים חלק גדול יותר מההכנסות שלהם על השתתפות במשחקים. זו גם הסיבה שהלוטו נקרא לעיתים קרובות מס רגרסבי שמוטל על עניים.

מחירי כרטיסי לוטו

קיימות שיטות תמחור שמוזילות את עלויות כרטיסי ההגרלה, לדוגמה, על ידי הצטרפות לקבוצה במסגרת טוטו און ליין של מועדון סמארט, אפשר להגדיל גם את מספר הטפסים וגם את סיכוי הזכייה.

  •  3 טפסים קבוצתיים: רכישה זו מאפשרת הנחה משמעותית. המחיר המקורי עבור מילוי 32 טורים – 3 טפסים של טוטו ווינר קבוצתיים הוא 90 שקלים. סמארט מציעים הנחה של 50 שקלים, כלומר המחיר הסופי הוא 40 שקלים בלבד.
  •  2 טפסים קבוצתיים: ברכישה זו תשלמו במקום ב-84 שקלים, רק 40 שקלים.
  •  21 טורים ל-2 טפסי טוטו ווינר קבוצתיים: במקום 63 שקלים, תשלמו אחרי ההנחה רק 30 שקלים.
  •  שילוב בין לוטו אישי לקבוצתי – לוטו און ליין 30 קוביות יעלה במקום 87 שקלים, 43 שקלים לאחר ההנחה.
  •  לוטו אישי בשיטת קוביות מועדון סמארט – לוטו און ליין 22 קוביות, יעלה במקום 64 שקלים, רק 32 שקלים.

מחירי ווינר

בווינר יש שישה סוגי ניחושים. לדוגמה נבחר בווינר קבוצה מנצחת – במשחק זה מסמנים 1 לניצחון הקבוצה המארחת, 2 לאורחת ו-X לתיקו. הרווח מחושב כלהלן: אם השקעתם 100 שקלים וניחשתם תוצאות של 2 משחקי כדורגל כשסימנתם X במשחק הראשון – יחס הזכייה בווינר הוא 2.5. כשסימנתם 2 במשחק השני – יחס הזכייה הוא 1.5. לפיכך, אם שני המשחקים הסתיימו בתוצאה שסימנתם, תזכו ב-375 שקלים.

כרטיס לוטו שיטתי

טופס ווינר רגיל

בארצות הברית, למשל המשחקים החזירו 19.41 מיליארד דולר למדינות שנותנות חסות להגרלות אלה. אבל זו לא הסיבה שבגינה אנשים מנסים את מזלם ומשחקים.
אם כן, מהי המוטיבציה הגדולה להתנדב לשלם מס זה? פסיכולוגים אומרים שזה קשור יותר לנטייה האנושית שלנו לרוץ קדימה עם אפשרויות חלומיות שההגרלה יוצרת במוחנו.
ד"ר דניאל כהנמן, שזכה בפרס נובל אומר שמידת ההסתברות לזכות פשוט לא משנה לגבי אירועים שהם משמעותיים מבחינה רגשית. מה שחשוב, הוא מציין, זו האפשרות לזכות. אנשים מתלהבים מהתמונה שמצטיירת בראש שלהם. ההתרגשות גדלה ככל שגדל הפרס, אבל זה לא מפחית את מידת ההסתברות.

נראה שרוכשי הכרטיסים פשוט מרשים לעצמם קצת אסקפיזם רגעי, שעולה רק כמה שקלים. הם חושבים על מה הם יעשו עם כל הכסף הזה ומתעלמים מכל החסרונות והקשיים שבהם נתקלים אנשים רבים שזכו בלוטו, בין אם דיכאון חמור או הרס עצמי בצורות מסוימות שמסתיימות לעיתים באסון. תופעה זו של חרדה, והערכה עצמית נמוכה – בין היתר – היא מה שמומחים מכנים "תסמונת העושר הפתאומי". אנשים עלולים להתייסר מעושר פתאומי שנפל לחיקם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן