כמה עולה טיפולי פוריות

טיפולי פוריות

טיפולי פוריותטיפולי פוריות הוא עסק יקר במיוחד, אך גם עסק חשוב מאוד, ולכן בכל הקשור לעלות הטיפול, ישנה השתתפות מלאה של קופות החולים במימון הטיפול על פי התקנון (עבור בני זוג עם שני ילדים לכל היותר). ככלל, טיפול פוריות אחד אינו דומה למשנהו, ובעוד שבמקרה אחד יכול מחזור טיפולים אחד להספיק כדי להשיג את המטרה, הרי שבמקרה אחר עשויים להידרש יותר מחזורי טיפול, מה שמייקר את העלות הכוללת. על כן, בבחינת העלות של טיפולי פוריות יש לבחון את עלות מחזור הטיפול הבודד, והמחיר הממוצע עומד על כ- 10,000-20,000 שקלים, ללא עלות התרופות, שיכולות להעלות את הסך הכל בצורה משמעותית.

הפרמטרים המרכזיים, המשפיעים על מחיר הטיפול

זהו גם המחיר לו אתם יכולים לצפות במידה ותבחרו לעבור טיפולי פוריות במרפאה פרטית כמו מרפאת ד"ר פלדברג. מחיר זה יכול להשתנות בהתאם למספר משתנים:

  1. מרכיבי הטיפול – האם הטיפול כולל טיפול הורמונלי בלבד? האם הוא כולל תהליך של שאיבת ביציות, הקפאת ביציות, הזרעה, טיפול גנטי וכן הלאה? כל אחד מהפרמטרים האלה משפיעים על מורכבות ואורך הטיפול, ובהתאם לכך גם על עלות הטיפול.
  2. מחזורי הטיפול – במידה והטיפול אורך מחזורים רבים, ייתכן שהמחיר יחל לרדת לאורך הדרך, אך בצורה סמלית למדי, שכן עלות הטיפול למרפאה עצמה נותר בכל מחזור טיפול, באותה הרמה ומידת הגמישות בתמחור היא מוגבלת למדי.
  3. המרפאה הנבחרת – מרפאות שונות מציעות רמות התמחות שונות ואוחזות במוניטין ושיעורי הצלחה שונים, ובהתאם לכך יכול להשתנות גם המחיר, לעיתים בפערים משמעותיים.

מומלץ לבחון את הנושא בהיבט המקצועי, ורק לאחר מכן בהיבט המחיר

ככלל, נכון לבחון את הדברים מול רופא המשפחה, להבין בדיוק את התהליך של טיפול פוריות, הסיכונים, שיעורי ההצלחה וההבדלים שיכולים לבוא לידי ביטוי בין האפשרויות השונות והמרפאות השונות שמהן תצטרכו לבחור. בהתאם לכך, תוכלו לבצע בחירה שמבוססת קודם כל על המטרה שאותה אתם רוצים להשיג, להיכנס להריון מוצלח שיסתיים בלידה מוצלחת, ורק לאחר מכן לבחון את נושא המחיר. מן הסתם, מדובר בטיפול לא זול, שמרבית האנשים אינם יכולים לממן אותם באופן עצמאי ללא ביטוח מתאים.

רמת טיפול גבוהה גם במסגרת בתי חולים ציבוריים

כיום, קיימים ביטוחים פרטיים, המאפשרים לקבל טיפולי פוריות גם בקליניקות פרטיות כדוגמת מרפאת ד"ר פלדברג, ובהחלט כדאי לבחון את האפשרות להצטרף לביטוח כזה לצורך קבלת הטיפול. יחד עם זאת, כדאי גם לדעת שבתי החולים הציבוריים בישראל מפעילים מרפאות פוריות מקצועיות ומתקדמות, שיודעות לתת תחרות שערה למרפאות הפרטיות, כך שבכל מקרה, יהיה זה נכון מבחינתכם לבחון את הפרטים לעומק, ולקבל החלטה ממקום של ידע ובטחון. המטרה היא לידה מוצלחת, וזה הקו המנחה. רק לאחר מכן מגיע גם שיקול המחיר.

מידע נוסף ורלוונטי אודות טיפולי פוריות, ניתן למצוא כאן: מרפאת ד"ר פלדברג – טיפולי פוריות​

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן