כמה עולה טיפול באמצעות בעלי חיים דרך קופות החולים

טיפול באמצעות בעלי חיים

תחום הטיפולים באמצעות בעלי חיים הוא תחום שהולך וצובר יותר הכרה והצלחה עם כל שנה שעוברת

כאשר אנחנו מדברים על טיפולים התנהגותיים או רגשיים במתווים מודרניים ורלוונטיים, קשה להתעלם מההצלחה המוכחת וצבירת הפופולאריות של מסגרות טיפול באמצעות בעלי חיים בשנים האחרונות. תחום זה, שהוא כשלעצמו תחום נרחב למדי עם אפשרויות טיפוליות מגוונות ביותר, הוא תחום שיותר ויותר הורים בוחרים לשלוח את הילדים שלהם אליו, מתוך הבנה של היתרונות הגדולים בשימוש בבעלי חיים כגורם טיפולי ורגשי שעוזר לילדים לבנות קשרים איכותיים ולשפר התנהגויות ובעיות רגשיות באחוזי הצלחה מרשימים. ההצלחות המוכחות האלה לא השאירו מאחור גם את קופות החולים, שמכירות במסגרות טיפול שונות בתחום זה כחלק מביטוחי הזהב שלהן, וכך למעשה מאפשרות להורים לתת לילדיהם את מסגרות הטיפול ההתנהגותי והרגשי הטובות ביותר שזמינות כיום במחיר מסובסד ונמוך בהרבה ממחירי הטיפול הפרטיים. כעת, נבין בדיוק מהם טווחי המחירים של טיפולים אלה דרך קופות החולים, ומהן בכלל אפשרויות הטיפול השונות בתחום זה.

כמה עולים טיפולים שונים בתחום הטיפול באמצעות בעלי החיים, בהפניה דרך קופות החולים

  • אפשרויות הטיפול השונות – אפשרויות הטיפול השונות במסגרות שונות של טיפול באמצעות בעלי חיים יכולות להיות מגוונות ביותר. בתור התחלה, ישנם טיפולים ידועים ביותר של רכיבה טיפולית – טיפולים שבקשר המשולש בין הילד או המתבגר המטופל, הסוס הטיפולי וכמובן שגם המטפל המומחה, יוצרת קשרים של אמון ומשפרת בעיות רגשיות שונות אצל המטופל וכן בעיות של ביטחון עצמי וכדומה. עוד אפשרויות טיפול בתחום בעלי החיים הן טיפולים באמצעות כלבים, שהם במקרים רבים טיפולים מעולים בתחום ההתנהגותי והרגשי, כשנוצר קשר אמיץ ורגשי בין הילד המטופל (במקרים רבים בטיפול בנושא בעיות אמון והיקשרות) לבין הכלב. גם טיפולים עם חיות ליטוף הם טיפולים זמינים ומוכרים בתחום זה.
  • כמה זה עולה? דרך קופות החולים, טיפול באמצעות בעלי חיים יהיה במקרים רבים מסובסד אך עדיין דורש השתתפות עצמית כלשהי. כך למשל בקופת חולים מאוחדת טיפולים אלה מסובסדים לילדים עד גיל 12 בכיסוי של עד 75% או 97 ₪ לטיפול, עד 24 טיפולים. בקופת חולים כללית מוצעת השתתפות עצמית של 45 ₪ לטיפול, עד 30 טיפולים בשנה לגילאים 3-18. בקופ"ח לאומית ניתנים 10 טיפולים בהחזר של 80% מההוצאה, עד 56 ₪ לטיפול.

טיפול באמצעות בעלי חיים

גם אם יש השתתפות עצמית, היא לא גדולה, והתוצאות של טיפול איכותי יכולות להיות מרחיקות לכת

כפי שניתן לראות, ההשתתפות העצמית במסגרת ביטוחי הזהב של קופות החולים בכל הנוגע למסגרות טיפול באמצעות בעלי חיים היא לא גבוהה מדי. כך, תוכלו להעניק לילדים שלכם את הטיפול הרגשי או ההתנהגותי המתאים להם ביותר, בסביבה איכותית ביותר, במחיר שווה לכל נפש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן