כמה עולה טיפול בהפרעות אכילה?

טיפול בהפרעות אכילה

טיפול בהפרעות אכילההפרעות אכילה כמו אנורקסיה נרווזה, בולימיה נרווזה ואכילת יתר כפייתית הן הפרעות קשות הפוגעות הן בגוף והן בנפש. בדרך כלל החולות הן נשים ונערות הסובלות מדימויי גוף נמוך, מרגישות שמנות גם אם משקלן תקין, אוכלות בצורה חריגה (למשל צומות או התקפי זלילה). לעיתים הן מבצעות פעולות ה"מפצות" על אכילת היתר כמו הקאות, צומות, שימוש במשלשלים ומשתנים, פעילות גופנית אובססיבית/אינטנסיבית ועוד.

הכל מתחיל במומחים המעורבים

להפרעת אכילה בדרך כלל נלוות גם הפרעות רגשיות כמו דיכאון, חרדות, בעיות שינה ועוד. גם גברים ונערים סובלים מהפרעות אכילה אולם השכיחות בקרב מגדר זה קטנה יותר. הטיפול הנכון בהפרעות אכילה הוא טיפול גופני וטיפול נפשי. הטיפול הגופני נעשה בדרך כלל על ידי דיאטנית קלינית מומחית בטיפול בהפרעות אכילה ורופא משפחה או רופא ילדים העוקב אחר המצב הרפואי של המטופל. לפעמים מעורב בטיפול גם פסיכיאטר אשר רושם תרופות פסיכיאטריות ועוקב אחר המצב הנפשי של המטופל. את הטיפול הנפשי מעניקים בדרך כלל פסיכולוג או פסיכולוגית קליניים מומחים בטיפול בהפרעות אכילה. טיפול מוצלח ואפקטיבי בהפרעות אכילה נעשה כאשר כל המטפלים עובדים בשיתוף פעולה מלא. לכן יש יתרונות רבים לטיפול במרכז בין תחומי המספק את כל הטיפולים תחת קורת גג אחת.

אז כמה זה יעלה?

עלות הטיפול בהפרעות אכילה יכול להיות נמוך מאד כאשר הוא מתבצע במסגרת המערכת הציבורית כמו קופת חולים, בית חולים או מרפאות הממומנות על ידי משרד הבריאות. יש מטופלים שמעדיפים טיפול פרטי השומר על דיסקרטיות רבה ולא מתועד בתיקים רפואיים שונים. עלות הטיפול הפרטי מותנת על פי הצרכים של המטופלים. לדוגמה אם הם זקוקים לטיפול נפשי פעם בשבוע או יותר, אם הם זקוקים לטיפול פסיכיאטרי צמוד או לא. בתחילת התהליך הטיפול הדיאטטי נעשה בדרך כלל אחת לשבוע, עם ההטבה במצב, כאשר נכנסים לשלב של החלמה, יש אפשרות להפחית את תדירויות המפגשים. יש שונות גדולה מאד בעלויות של טיפולים פסיכולוגיים פרטיים. העלות נעה בין 300-450 ש"ח ואף יותר לכל טיפול שאורכו בדרך כלל 45-50  דקות. טיפול דיאטטי יכול לנוע בין 200-400 ש"ח לכל טיפול. טיפול פסיכיאטרי ניתן לקבל במסגרת קופת החולים או במסגרת פרטית. עלות טיפול פסיכיאטרי מאד מגוונת ויכולה לנוע בין מאות שקלים לאלפים לכל מפגש. ניתן לבדוק החזרים עבור חלק מהטיפולים דרך קופות החולים, ביטוחים משלימים או ביטוח רפואי מסחרי. טיפול בהפרעות אכילה הוא טיפול ארוך טווח של חודשים ואף שנים.

המאמר נכתב על ידי ד"ר שרון עירון שגב מנהלת מרכז isis

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן