כמה עולה טיפול סיעודי צמוד בבית חולים?

השגחה פרטית בבית חולים היא חלק משירות הניתן על ידי מטפלים סיעודיים. מחיר השירות נקבע לפי פרמטרים אחידים וכדאי להכיר אותם לפני שיוצרים קשר עם אנשי המקצוע. במאמר הבא נסביר על השירות ונציג את טווח המחירים הממוצע בענף
טיפול סיעודי צמוד בבית חולים ניתנת עבור גברים ונשים בטווח רחב של גילאים. אפשר לתאם השגחה מן הסוג הזה לאחר תהליך רפואי מורכב, במסגרת התאוששות או בשל מצב בריאותי מסוים. ההשגחה מתאימה למבוגרים וצעירים והיא מבוססת על יחס אישי, סיעוד, שמירה, הדרכה והנחייה לבני המשפחה. את ההשגחה מוסמכים לבצע מטפלים סיעודיים עם תעודה וניסיון.
יש כמה דרכים לתאם טיפולי סיעודי והשגחה בבית חולים. הדרך הראשונה היא לקבל המלצות מנציגי בית החולים בעצמם. זו דרך שמתאימה לתיאום השגחה עבור קשישים, מבוגרים ובעלי מוגבלויות. דרך נוספת היא לאסוף המלצות דרך אתרי האינטרנט. לאחר השוואה בין המלצות ניתן ליצור קשר עם החברות העוסקות בתחום ולתאם השגחה לזמן קצר או ארוך.

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה יעלה טיפול סיעודי בבית חולים:

א. איזור גיאוגרפי – יש פערי מחירים של עשרות אחוזים בין טיפול סיעודי בצפון, במרכז ובדרום. ככל שהביקוש גבוה יותר, כך צפוי גם המחיר לעלות. יש גם משמעות לשמו של בית החולים ולכתובת שלו. בתי חולים פרטיים ורחוקים יחייבו הוצאה כספית גבוהה יותר מאשר טיפול והשגחה בבית חולים ציבורי ומרכזי. מבחינת בני המשפחה, איזור גיאוגרפי משפיע על סל ההוצאות בטווח הקצר והארוך כאחד.
ב. שעות הטיפול – המחיר הוא בדרך כלל לשעה, אך יש הבדלים בין טיפול סיעודי והשגחה בשעות הבוקר לבין השגחה ללילה. המחיר לשעה לאורך היום נמוך מהמחיר של השגחה בשעות הלילה, באמצע שבוע או בחגים. אפשר גם לקבל הצעת מחיר מיוחדת על מספר שעות גבוה וכך לחסוך את ההוצאות הכלליות.
ג. השתתפות קופות חולים – כדאי ליצור קשר עם נציגי קופות החולים ולברר על השתתפות בתשלום על טיפול סיעודי בבית חולים. רוב קופות החולים לא כוללות את ההשגחה בתוך הסל הבסיסי, אך יש מסלולי ביטוח פרטיים שמאפשרים את זה. השתתפות קופות החולים יכולה לצמצם את עלות ההשגחה בעשרות אחוזים.

78617005 (Custom)
טווח מחירים
המחיר הממוצע לשעה של טיפול סיעודי בבית חולים במרכז הארץ הוא 50-60 ש"ח לעומת 40 ש"ח בצפון או בדרום. לצורך השוואה, המחיר לשעה של אחות פרטית בבית או בבית חולים עומד על 70-120 ש"ח. אחות פרטית ללילה שלם תעלה 560-960 ש"ח, כל עוד מדובר על מינימום 8 שעות.
כדאי לבדוק מה הניסיון של המטפל הסיעודי, איזה שפות הוא דובר והאם ההכשרה שלו עולה בקנה אחד עם מצבו הרפואי והבריאותי של המטופל.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן