כמה עולה טיפול שורש?

כמה עולה טיפול שורשבעזרת טיפול שורש ניתן לתקן ולהציל שן פגועה, שבורה, רקובה או מזוהמת. זהו אחד הטיפולים החשובים ביותר בתחום רפואת השיניים. בזכות הטיפול הזה ניתן לשפר את איכות החיים של המטופלים, ולהביא לשינוי משמעותי בחלל הפה. יחד עם זאת, יש לזכור כי קיימים מצבים בהם טיפול שורש לא יכול לעזור, ולכן נדרש הרופא לעקור את השן.

כל מה שצריך לדעת על טיפולי שורש

טיפול שורש חלק מפעולה מורכבת המחייבת מקצועיות ומיומנות. מטופלים רבים חוששים מהמונח טיפול שורש ומהעלות המתלווה אליו, אך למעשה אין צורך בפחדים מן הסוג הזה. הטיפול מתבצע מדי יום במאות מרפאות בארץ והסיכוי לתוצאות לא רצויות או לתופעות לוואי הוא נמוך מאוד.

מבחינת אופן ביצוע הטיפול עצמו, יש לזכור כי השיניים מורכבות משני חלקים:

א. החלק הכותרתי

ב. החלק השורשי

טיפול שורש מתמקד בחלק הכותרתי של השן במידה והוא קיים, אך עשוי להתבצע גם ישירות דרך השורש, וזאת בעיקר במקרים של שבר כותרת או מצבי ריקבון מוחלט. השיניים יכולות להיות מורכבות משורש אחד, שניים, שלושה ואף יותר, ולכן הפרמטרים הללו משפיעים על מחיר הטיפול. באופן כללי, מורכבות הטיפול קשורה ישירות לכמות השורשים והתעלות שלהם. בעת ביצוע הטיפול יש להוציא מתוך השן את המוך, ומתוך תעלת השורש את הרקמה האורגנית. טיפול המתבצע תחת תנאי זיהום דורש ניקוי יסודי של התעלה, ורק לאחר שלב זה מתבצעת סתימה עם חומר איטום מיוחד.

טווח המחירים של טיפולי שורש

כאמור, העלות של טיפול שורש נקבעת על פי מורכבות התהליך הרפואי, ולכן טווח המחירים מחולק למספר קטגוריות:

1. הוצאת מבנה של טיפול שורש – 300-350 ש"ח

2. חידוש טיפול בתעלת שורש אחת בלבד – 800-900 ש"ח

3. חידוש טיפול שורש ביותר מתעלה אחת ועד ארבע תעלות – 1,100-1,300 ש"ח

4. טיפול שורש בתעלה אחת או בשתי תעלות – 700-800 ש"ח

5. טיפול שורש בשלוש תעלות – 800-900 ש"ח

6. טיפול שורש בארבע תעלות – 900-1,000 ש"ח

כפי שניתן להבין מתוך המחירון, ככל שכמות התעלות עולה כך המחיר עבור טיפול שורש יהיה גבוה יותר. יתרה על כך, חשוב מאוד לזכור כי כל המחירים המופיעים לעיל הם בגדר המלצה בלבד. רופא שיניים מקצועי לא יכול להחליט על מחיר טיפול שורש לפני שהוא בודק את מצב מערכת השיניים. כל פעולה אחרת מלבד בדיקה, צילום והפניה לאנשי מקצוע גובלת בחוסר אחריות. עדיף לפנות אל מרפאה מקצועית, ולשלם מחיר גבוה יותר, מאשר לקחת סיכון מיותר עם טיפול שורש אצל רופא חסר ניסיון.

לסיכום, טיפולי שורש הם חלק בלתי נפרד מתחום בריאות השן. כל מי שרוצה לשמור על השיניים לאורך זמן חייב להגיע לבדיקות תקופתיות, לברר לגבי טיפולים מן הסוג הזה, ולשאת בהוצאות הדרושות בהתאם למצב מערכת השיניים שלו.

 אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה הלבנת שיניים

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן