כמה עולה טיפול שורש לילדים

טיפול שורש לילדים

טיפול שורש לילדיםעד לפני כעשור, האופציה היחידה לביצוע טיפולי שורש הייתה רופא פרטי בקליניקה פרטית. כיום, ישנן אפשרויות נוספות שהבולטת בהן היא שירותי רפואת השיניים בקופת החולים. ככלל, לא ניתן לומר באופן מוחלט שאפשרות זו מועדפת פחות מאשר רופא פרטי, אך בהחלט ניתן לומר בצורה סבירה למדי, שרופא פרטי ישקיע יותר ויקפיד יותר על איכות הטיפול שאותו הוא מעניק, איכות שיכולה לבוא לידי ביטוי בפער של שנים בעמידות הטיפול, פרמטר חשוב במיוחד כאשר מדובר בטיפולי שורש. מעבר לאיכות הטיפול, אחד הפרמטרים המשמעותיים ביותר שמכריעים בין שתי אפשרויות אלה ובכלל הוא המחיר, ובנושא זה, הפערים יכולים להיות משמעותיים.

המחיר נקבע על פי מספר התעלות בטיפול ובהתאם לסוג הטיפול

מחירו של טיפול שורש לילדים נקבע על פי מספר התעלות שבהן יש לטפל במהלך הטיפול, ועל פי השאלה האם מדובר בטיפול שורש או בחידוש טיפול שורש. ככלל, הפער בין תעלה אחת לשתי תעלות ולשלוש תעלות נע בדרך כלל בטווח של 100-200 ₪ תוספת עבור כל תעלה נוספת. מבחינת המחיר הבסיסי לשירות. מחיר זה יכול לנוע בין כ 600 שקלים בקופת חולים ועד 1,500 שקלים ויותר בקליניקה פרטית. מן הסתם, המחיר יכול להשתנות גם בהתאם להיקף הטיפול המבוצע, טיפולים נוספים שמבוצעים באותה השן או לרוחב הפה כולו וכדומה. הוא יכול להיות גם מושפע מרמת המומחיות, המקצועיות והמוניטין של הרופא המטפל, ואפילו מהעיר בו מבוצע הטיפול.

פערים במחיר בגין גאוגרפיה, מורכבות טיפול, מוניטין הרופא

כך למשל, טיפולי שורש בתל אביב יהיו בדרך כלל יקרים יותר מאשר טיפולי שורש בירושלים ויקרים הרבה יותר מטיפולים דומים בפריפריה. טיפול שורש לילדים קטנים אמור להיות פשוט יותר וקצר יותר, במיוחד אם מדובר בשיני חלב, ולכן המחיר עשוי להיות נמוך יותר מאשר טיפול רגיל. דברים אלה תלויים במידה רבה, במדיניות התמחור של המרפאה הספציפית, ולא ניתן לקבוע נוסחה רוחבית שנכונה לכל המקרים באופן מוחלט. אחרי שאמרנו את כל זה, רמת המחירים יכולה להיות אף גבוהה יותר, כאשר פונים לרופאים בעלי מוניטין יוצא דופן, למרפאות יוקרתיות או כאשר מדובר בטיפול שורש מורכב במיוחד.

בחירת הרופא המתאים – גם, אך לא רק, לפי המחיר

בחירת רופא השיניים שיעניק לכם את הטיפול בהחלט צריכה לשלב בתוכה את שיקול המחיר, וגם בתחום טיפולי השיניים יש מקום לבצע השוואת מחירים בין האפשרויות השונות העומדות בפניכם. ההצעה הזולה ביותר יכולה בהחלט להיות גם הצעה טובה ואיכותית מספיק עבורכם, ובכל מקרה אין לכם באמת את הידע המקצועי הנדרש כדי לבחון את זה או לקבוע האם הרופא מקצועי דיו או לא. בהיבט זה מומלץ לשלב המלצות וחוות דעת מחברים, מכרים ובני משפחה, אך חשוב שלא לבחור את הרופא אך ורק בגלל המחיר.

מעוניינים להעמיק בנושא? הכנסו לאתר http://www.metzger-endo.co.il/

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן