כמה עולה טיפול שיניים לילדים?

מחלות חניכיים

טיפולי הבריאות השונים לילדים

ילדים, פעוטות ומתבגרים כאחד, זקוקים לטיפולים רפואיים רבים לאורך תקופת התבגרותם. ילדינו מבקרים בקביעות אצל רופא המשפחה או רופאת הילדים. מדי שנה אנו לוקחים את ילדינו לטיפול שיניים לילדים גם אל השיננית ורופא השיניים. במאמר הבא נפרט אודות טיפולי השיניים הנפוצים ביותר לילדים, ומה הוא מחירם. אנו מקווים כי המאמר יעזור לכם להעריך את עלויות הטיפול השונות ולחסוך כסף לקראת הוצאות חשובות אלו.

טיפולי השיניים הנפוצים ביותר לילדים

  • גשר ליישור שיניים: טיפול שיניים נפוץ מאוד בקרב ילדים ומתבגרים הינו גשר ליישור שיניים. מטרת הגשר הינה ליישר את שיני הילד. במהלך הליך זה משתמשים בקוביות, רסן ועקירות שונות. הטיפול הינו טיפול ממושך מאוד – כשנה לכל הפחות – ועל כן מחירו בהתאם. גם עלויות העקירות והרסן מייקרות את מחירו של טיפול זה. בתום הטיפול ילדכם זוכה בשיניים ישרות, הנראות טוב ומתפקדות היטב בכל תהליכי הדיבור והלעיסה.
  • סתימות: ילדים נוהגים לאכול ממתקים ומזון מעובד רב. חלק מן הילדים אינם מצחצחים את שיניהם כראוי, ולסוכר וחלקיקי המזון שנותרים בשיניים יש השפעה רבה על בריאות שיני הילד. אי ניקוי שיניים נכון בתום האכילה גורם להיווצרות של חורים בשיניים. ניתן לטפל בחורים אלו באמצעות סתימות בשן. בטיפול שיניים לילדים ניתן לבצע סתימות לבנות וסתימות שחורות. טיפול סתימת השן מבוצע תחת הרדמה כללית או הרדמה חלקית, ומחירן כלול במחיר הסתימה.טיפולי שיניים לילדים
  • עקירות: טיפול שיניים לילדים נפוץ הינו תהליך עקירת השיניים. גם ילדים נזקקים לעקירות בשלבים שונים בחייהם – עקירת שיני חלב, עקירת שיני בינה, עקירת שיניים פגועות ועקירת שיניים בריאות למען תהליך יישור השיניים. בעוד הליך העקירה בקרב מבוגרים נעשה תחת זריקת הרדמה, הליך העקירה בקרב ילדים קטנים מבוצע תחת הרדמה כללית. עלות טיפול בהרדמה כללית הינה עלות גבוהה מעלות הטיפול בזריקת הרדמה, אך זריקת ההרדמה אינה אפשרית בעת טיפול בילדים קטנים מאוד.
  • ניקוי אבנית בשיניים: טיפול שיניים לילדים כולל גם ניקוי אבנית בשיניים. הניקוי מתבצע אצל שיננית ומטרתו לשמור על חלל הפה נקי מאבנית, ולוודא כי השיניים והחניכיים בריאות ומטופחות. במהלך הליך הניקוי השיננית בודקת כי השיניים במצב תקין, מחנכת את הילד לצחצוח נכון ומוודאת כי הוא שומר על כל כללי היגיינת הפה החשובים.

כמה עולה טיפול שיניים לילדים

מחירי טיפול שיניים לילדים משתנים בהתאם לרופא השיניים המטפל, החומרים בהם נעשה שימוש, משך וסוג הטיפול. עלותו של גשר ליישור שיניים הינה כמה אלפי שקלים, לרוב בין 8,000 ל-15,000 ש"ח. המחיר משתנה בהתאם להליכים המבוצעים ומשך טיפול יישור השיניים. עלותה של עקירת שיניים פשוטה היא בין 250 ל-500 ש"ח, והמחיר משתנה כאשר מדובר בעקירות מורכבות יותר. עלות סתימת שיניים הינה בין 300 ל-600 ש"ח, בהתאם לסוג הסתימה בה משתמשים. העלות של הליך ניקוי אבנית בשיניים היא בין 100 ל-300 ש"ח. ניתן לוודא את המחירים המדויקים במרפאת השיניים המטפלת בשיני ילדיכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן