כמה עולה טסט לרכב

כמה עולה טסט לרכבטסט לרכב מאפשר לבעלי רכבים להמשיך ולנהוג עם רישיון מתאים מטעם משרד התחבורה. מטרת הטסט היא לוודא את התקינות של כלי רכב הנוסעים על כבישי ישראל, ללא הבדלי שנתונים או דגמים.
הטסט מתבצע במכון רישוי המאוכלס בדרך כלל על ידי אנשי מקצוע שונים. את הטסט עדיף לבצע באמצע השבוע ובשעות היום, וזאת בשל העומס הרב בימי שישי. בערים הגדולות ניתן ליהנות ממכוני רישוי הנמצאים בסמוך אל תחנות דואר. קרבה זו הכרחית לצורך תשלום האגרה המתקבלת בדואר מספר שבועות לפני תום רישיון הרכב הקיים.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

אגרות לחידוש רשיון רכב ניתן לשלם בכרטיס אשראי או במענה טלפוני ואוטומטי של משרד התחבורה. מבחינת עלויות, אלו המרכיבים העיקריים המשפיעים על המחיר הסופי:
א. תשלום אגרה – גובה האגרה נקבע על פי הקבוצה אליה משתייך הרכב ושנת העלייה לכביש. ככל שהרכב חדש יותר, גם עלות האגרה תהיה גדולה. בנוסף, יש הבדל בין אגרות רישוי על רכבים פרטיים, רכבי משא, אופנועים, מוניות, גררים, טרקטורים וכדומה.

ב.מצב הרכב – רכבים חדשים אינם צריכים לעבור טסט בשנה הראשונה שלהם על הכביש. הסיבה לכך היא הנחה בדבר מוכנותו הטכנית של הרכב. רכבים ישנים הסובלים מבעיות זקוקים לעיתים קרובות לטסט חוזר, מה שמעלה את סכום התשלום הסופי. אפשר להגיע עם הרכב למוסך מורשה עוד לפני הביקור במכון הרישוי, לבצע טיפול הכנה, וכך למנוע עוגמת נפש ביום הטסט.

ג. טיפולים ותיקונים – המרכיב הורסטילי ביותר המשפיע על עלות הטסט הוא הצורך בטיפולים ותיקונים. בעוד מחירו של טסט חוזר הוא קבוע, הטיפולים והתיקונים נקבעים על פי חוות הדעת של נציגי מכון הרישוי. יש מקרים בהם טסט יכול להסתיים בהוצאה של אלפי שקלים על החלפת צמיגים, מערכת בלמים חדשה וכדומה. לעומת זאת, במקרים אחרים הטסט מסתיים עם הוצאה מינימאלית וללא כל תקלות מיוחדות.

טווחי מחירים

חשוב להתייחס אל מבחן הרישוי בתור זכות ולא בתור עונש. מבחן הרישוי מאפשר לנהגים בכל הגילאים להיות בטוחים שהרכב שלהם עומד בכללי הבטיחות, נבדק על ידי מכונאים מורשים, ונמצא תחת פיקוח של הרשויות הרלוונטיות. מצד שני, אין ספק כי היערכות לטסט מחייבת הקצאת משאבים כלכליים.
סקירת המחירים אינה מחייבת אך היא בכל זאת מעלה מספר נקודות מעניינות. עלות טסט רכב פרטי שעלה לכביש בין השנים 2004-2007 תהיה בערך 800-1,100 ש"ח, לא כולל טיפולים והוצאות לא צפויות. לעומת זאת, עלות טסט עבור רכב בשנתון 2011-2013 תהיה 1,000-1,300 ש"ח, עדיין לא כולל תיקונים. למחירים אלו יש להוסיף עלות ספציפית של טיפול, ולעיתים גם טסט חוזר או אפילו משולש שאולי בסוף תצטרכו לקחת הלוואות למוגבלים. לסיכום, חשוב להתייחס אל טווחי המחירים בפרופרציות, ולבדוק את האמינות של המכון לפני שמכניסים את הרכב לטסט שנתי.

אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה העברת בעלות רכבכמה עולה רישיון על אופנוע

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן