כמה עולה ייעוץ עם עו"ד גירושין?

ייעוץ עורך דין גירושין

ייעוץ עורך דין גירושיןהחלטתם שאתם מעוניינים להתגרש ולפתוח דף חדש. זוהי החלטה חשובה מאד, אך במדינת ישראל, עליכם כמובן להיות גרושים באופן רשמי ופורמלי דרך בית הדין הרבני. מאחר שפעמים רבות, תהליך הגירושין הוא בעייתי מאד, רצוי שכל אחד מבני הזוג, יפנה אל עו"ד גירושין שיוכל לעזור לייצג את האינטרס שלו בצורה הטובה ביותר. חשוב לציין שעורך הדין מסייע גם במקרים של גירושין מהירים יחסית, וכמובן גם במקרים שבהם התהליך עלול להיות ארוך ובעייתי מאד. אולם, כמה בעצם יעלה לכם השירות? כמה בכלל עולה פגישת ייעוץ עם עו"ד גירושין וממה המחיר מושפע?

אז מה ישפיע על מחיר הפגישה?

  • מוניטין – קודם כל, חשוב מאד לדעת כי עו"ד גירושין שיש לו יותר מוניטין בתחום, יותר ניסיון, וייצג בעבר יותר לקוחות והביא אותם להסכמי גירושין מוצלחים – כמובן ירשה לעצמו לקחת סכום גבוה יותר. עורך דין מתחיל לעומת זאת, ירצה כמובן למשוך אתכם עם סכומים נמוכים יותר – ואת כל הנתונים הללו יש לקחת בחשבון.

  • מטרת הייעוץ – בעקרון, אם מלכתחילה אתם תפנו לעורך הדין לפגישה ארוכה, משום שמדובר על גירושין קשים, עם הרבה הביטים שנוגעים לחלוקת רכוש, חלוקת נדל"ן, משמורת על הילדים – כאשר בן הזוג השני מוכן למאבק משפטי, יש להניח שגם עלות הייעוץ תהיה גבוהה יותר (בין אם תמשיכו עם עורך הדין הנ"ל ובין אם לא). לעומת זאת אם תציינו למשל שמלכתחילה פניכם לקראת גישור מול הצד השני, וכתיבת חוזה משותף שיסדיר את הגירושין, הרי שלעורך הדין צפויה עבודה קלה יותר כולל גם בייעוץ, ולכן הוא ידרוש סכום נמוך יותר.

על אילו מחירים מדובר?

טווח המחירים הכללים כיום לפגישת ייעוץ אחת עם עורך דין גירושין הוא רחב מאד: פגישה זולה משמעותה עלות של בין 400 ל600 ש"ח, פגישה במחיר ממוצע היא בסכומים של 600 עד 1,000 ש"ח, ואילו פגישה שנחשבת ליקרה יכולה להגיע גם ל1,500 ש"ח ואף לעקוף זאת אם מדובר על מקרים קשים ועורך דין יוקרתי מאד. חשוב גם לדעת שבכל מקרה, אם תמשיכו לעבוד עם עורך הדין – הוא יקזז לרוב את השכר עבור פגישה זו, משכר הטרחה הכללי – אם כי יש לוודא זאת מראש.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן