כמה עולה ייעוץ עם עו"ד משפחה?

עו"ד משפחה

מתי פונים לעורך דין לענייני משפחה?

עו"ד משפחה הוא עורך דין העוסק בדינים שקשורים בהתנהלות בתוך הבית. רובנו מכירים עורכי דין כאלו בהקשר של גירושין, ואכן זהו תחום עיסוק מרכזי שלהם. עורך דין העוסק בענייני משפחה יעסוק בכל מה שמסביב לגירושין, החל מתשלום דמי מזונות, דרך גישור בין הזוג ועד להסכמי הורות שונים. עם זאת, לעו"ד לענייני משפחה יש גם תפקידים נוספים. למשל, אחד מתפקידיו המרכזיים הוא בטיפול בדיני צוואות וירושות, דבר שהוא חשוב מאוד עם השפעה קריטית על איכות החיים. בנוסף לכך, הוא מטפל גם בנושאים כלכליים כמו הסכמי ממון בין זוגות נשואים ובנושאים אחרים כמו אפוטרופסות ואלימות במשפחה. כל טיפול באחת מהבעיות שהוזכרו מתחיל מפגישת ייעוץ עם עורך הדין, שיש להשקיע בה מבחינה כספית.

עו"ד משפחה

אז כמה זה עולה לנו?

יש כמה דברים שכדאי לדעת לגבי העלות של ייעוץ עם עו"ד משפחה ורד לוי:
• מחיר כללי – באופן כללי, פגישות ייעוץ עם עורכי דין מכל הסוגים ובכללם עורכי דין העוסקים בדיני משפחה עולה בין 500 ₪ לבין 1500 ₪. לעתים מחיר זה מתקזז עם שכר הטרחה שמשולם לאחר מכן לעורך הדין על עבודתו במשרד ובבית המשפט. אמנם מדובר בסכום שנשמע גבוה, אך בסופו של דבר עורך דין הוא דבר חשוב מאוד כאשר צריכים לטפל בדיני משפחה. למשימה שעורך הדין צריך לבצע יש משמעות מכרעת מבחינת הכסף שתקבלו בהמשך כתוצאה מהמשפט, פיצויים שונים או ירושות. לכן, לא תמיד מומלץ ללכת בהכרח על עורך הדין הזול ביותר. השקעה של מעט יותר כסף בהתחלה תניב הרבה יותר כסף בסוף ההליך המשפטי.
• הגורמים שמשפיעים על התמחור – יש כמה גורמים מרכזיים שיכולים להשפיע על המחיר של הייעוץ עם עורך הדין לענייני משפחה. הגורם בעל ההשפעה הגדולה ביותר על המחיר הוא איכותו של עורך הדין. ככל שמדובר בעורך דין מפורסם יותר, עם יותר תיקים שהסתיימו בצורה טובה, כך הוא יעלה יותר כסף. לעומת זאת, עורכי דין מתחילים הם זולים יותר. גורם נוסף שמשפיע הוא מיקום עורך הדין בארץ, כאשר במרכז תשלמו עשרות אחוזים יותר מאשר במקומות מרוחקים.
• טיפול במסמכים – חשוב לדעת שלעתים פגישת הייעוץ לא כוללת טיפול ובירור של מסמכים שונים שאתם מביאים לעורך הדין. דבר זה עשוי לעלות בין 400 ל-800 ₪ בנוסף לעלות הייעוץ. לרוב הטיפול במסמכים הינו חשוב מאוד, שכן הם נותנים לצד שלכם במשפט ראיות חשובות ובעלות השפעה במשפט.

חשוב לבחור בעורך דין איכותי

אסור להתפשר כאשר בוחרים עו"ד משפחה. בחירה בעורך דין גרוע, מחד גיסא, עלולה להסתיים בתוצאות לא טובות במשפט שיגרמו לכם להפסיד כסף רב. מאידך גיסא, בחירה בעורך דין טוב שיש לו היסטוריה של תיקים מוצלחים תסייע לכם לקבל את הכסף שמגיע לכם.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן