כמה עולה יישור שיניים?

יישור שיניים כמה זה עולהרבים שואלים כמה עולה יישור שיניים על מנת לתת מענה על צרכים בריאותיים ואסתטיים. טיפולים מן הסוג הזה הכרחיים בדרך כלל מגיל 11 ומעלה, אך לעיתים יש צורך בהכנות מקדימות גם בשלב מוקדם יותר. הטיפול חייב להתבצע על ידי רופא שיניים בעל רישיון והסמכה. שיננית לדוגמא אינה רשאית לבצע יישור שיניים, היות והיא עוסקת רק בפעולות הקשורות למניעה. בנוסף, חשוב להזכיר כי בישראל מבוצעים טיפולי שיניים חינם לילדים מבוטחים בביטוח בריאות ממלכתי, שביום הפניה לקבלת השירות טרם מלאו להם 12.

 

קיימים מונחים אותם חשוב לדעת עוד לפני שבודקים כמה עולה יישור שיניים. סגר צלבי מציין מצב בו השיניים התחתונות או חלקן עוטפות את העליונות, ולא להיפך. לעומת זאת, שיניים שקועות דורשות בדיקה של הצורך בעקירת השן ושמירת מקומה עד מועד בקיעת השן הקבועה. יש גם מטופלים עם מצבים המוגדרים בתור חוסר או עודף שיניים, שן כלואה ועוד.

 

מרכיבים המשפיעים על המחיר

יש מספר מרכיבים הקובעים יחד כמה עולה יישור שיניים עבור מטופלים בכל הגילאים:

א. ייעוץ – טיפולי יישור שיניים לא מגלמים את מחיר הייעוץ וההכנות המקדימות. נהוג לקזז את עלות הייעוץ רק במידה והרופא אכן מבצע את הטיפול, כאשר המחיר נע בסביבות 300-500 ש"ח.

 

ב. סוג הטיפול – זהו הפרמטר הבולט והמשפיע ביותר. המחיר ליישור שיניים משתנה בהתאם למורכבות הטיפול, ואינו כולל טיפול מקדים כגון עקירות, הסרת אבנית וכדומה. יישור שיניים עם סמכים ממתכת יעלה 6,000-11,000 ש"ח, בעוד יישור שיניים עם סמכים ננעלים מקצר את משך הטיפול ולכן מחירו גבוה יותר ועומד על 8,000-12,000 ש"ח. יישור שיניים שקוף הוא היקר מבין כולם, ומחירו 15,000-20,000 ש"ח.

 

ג. יישור שיניים פנימי – יש מקרים בהם נדרש המטופל לעבור יישור שיניים פנימי. זהו טיפול עם סמכים הנמצאים בצד הפנימי של השיניים, המחיר כולל את שתי הלסתות וגם כאן נקבע בהתאם למורכבות ההליך. המחיר הממוצע עבור יישור שיניים פנימי הוא 25,000-30,000 ש"ח.

 

ד. התערבות כירורגית – יש שיטה המאפשרת יישור שיניים מהיר באמצעות חתכים קטנים בחניכיים, ובעזרת חומרי עצם המונחים בתוכם כדי להבטיח תזוזה של השיניים. התערבות כירורגית ויישור שיניים מהיר יעלו 20,000-30,000 ש"ח.

 

טווח מחירים צפוי

 טיפולי יישור שיניים נחשבים יקרים יחסית, ודורשים הוצאה של אלפי שקלים לפחות. ככל שהטיפול מתקדם ומורכב יותר, כך הצפוי המחיר לעלות. תקציב של 6,000-15,000 ש"ח אמור להספיק עבור רוב הטיפולים הבסיסיים. מי שמחפש אחר פתרונות מהירים ואסתטיים ייאלץ להיפרד מסכומים גבוהים יותר ולבחור היטב את הטיפול.

 

לסיכום, השאלה כמה עולה יישור שיניים מורכבת מתשובות רבות התלויות במצבו של המטופל. ההמלצה היא לבצע את הטיפול מוקדם ככל האפשר, לאחר התייעצות עם רופא שיניים, ובהתאם לחוות דעת מקיפה. 

 

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן