כמה עולה כספת בבנק?

סניפי בנקים גדולים בכל רחבי הארץ מספקים שירותי מיגון עבור לקוחות פרטיים ועסקיים. השירות מבוסס על השכרת כספות ועלותו נקבעת על פי שורה ארוכה של פרמטרים. במאמר הבא נציג את הגורמים המשפיעים על המחיר ואת המחירון המקובל בענף

כספות הן דרך מצוינת לשמור על מסמכים רגישים, כסף מזומן וציוד יקר ערך כמו תכשיטים. בעבר ניתן היה להשתמש רק בפתרונות מיגון ביתיים על מנת להשיג מטרות מן הסוג הזה, אך כיום יש גם אפשרות לתאם את השירות מול סניפי הבנקים הגדולים.

הסניפים מופעלים על ידי הבנקים ומפוזרים בכל רחבי הארץ. קהל היעד העיקרי של השירות כולל לקוחות פרטיים, שכירים ובעלי חשבונות, כמו גם עצמאיים ובעלי עסקים. בנוסף, בשנים האחרונות החלו גם חברות וארגונים להתעניין בשירות.

כספות

יתרונות השירות

העברת חפצים יקרי ערך אל תוך פתרונות מיגון ממוסדים מציעה שורה ארוכה של יתרונות. ראשית, הבנק אחראי על האבטחה והוא מעניק ללקוח שקט נפשי. הבנק מעסיק צוות מאבטחים מסביב לשעון ומבטח את התכולה עד סכומים של מיליוני שקלים. שנית, שעות הפתיחה של הבנקים נחשבות יחסית נוחות. המשמעות היא שניתן לגשת לבנק ולהוציא או להכניס פריטים חדשים כמעט לכל אורך השבוע.

גביית העמלה מתבצעת באמצעות חיוב חשבון הלקוח, אך יש מחירון נפרד עבור שירותי פריצה. הגבייה היא בכל מקרה לשנה מראש ובתחילת כל שנה קלנדרית. במידה והלקוח מצטרף באמצע השנה, התשלום הוא יחסי לפי ימים ולתקופת השנה הנותרת. גם בעת ביטול השירות זכאי הלקוח להחזר יחסי לתקופה הנותרת על פי ימים ובכפוף למינימום. תקופת המינימום נקבעת באופן פרטני על ידי הבנק והלקוח מעודכן בה מראש.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולים שירותי השכרת כספות בבנקים:

א. גודל – הפקטור המשמעותי ביותר הוא גודל הכספת. ככל שפתרונות המיגון גדולים יותר, כך צפוי המחיר לעלות.

ב. כמות ביקורים – הסכם השכירות של הבנק מול הלקוח מגלם את כמות הביקורים השנתית המותרת. הבנק גובה קנסות על כמות ביקורים שנתית גבוהה יותר, בתוספת מחיר של בערך 10%.

ג. חשבון בבנק – לקוחות הבנק זוכים לתעריף נמוך יותר בהשוואה ללקוחות בנקים אחרים שמשתמשים בשירותי ההשכרה. לרוב, שוכרים שאינם לקוחות הבנק נדרשים לשלם במזומן ולשאת בתוספת של 25% על תעריפי העמלה הרגילים.

טווח מחירים

שכירת כספות בגודל קטן תעלה בממוצע 990 ש"ח לשנה, בעוד פתרונות מיגון גדולים יותר יעלו 1,190 ש"ח. גודל סטנדרטי יעלה 1,390 ש"ח לשנה עבור לקוחות הבנק, בעוד גודל גדול במיוחד יעלה 1,600 ש"ח. במידה והלקוח מעוניין באחריות מיוחדת על דמי שמירה, עליו לשאת בהוצאות של 0.5% לשנה. כל התשלומים מועברים לבנק מראש והחיוב נעשה כאמור באופן אוטומטי לחשבון הלקוח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן