כמה עולה לארגן חתונה בצפון?

בואו נתחיל עם אמת קצת כואבת – אף אחד לא רוצה לחשוב על כסף בחתונה שלו. לפני החתונה, כשאתם מאוהבים ומתרגשים ומקווים שאתם הולכים לקראת אירוע של פעם בחיים, אתם יכולים רק לחלום על איך השמלה תהיה מדהימה, איך הדי-ג'יי התותח שבחרתם במיוחד הולך להרים את הרחבה, איך האורות של גן האירועים אותו בחרתם ינצנצו בשמי הערב, ואף אחד מכם לא באמת עוצר וחושב: "רגע… כמה זה הולך לעלות לנו?".

הבועה הזו מתפוצצת מהר מאד כשאתם מתיישבים מול מנהל האירוע באולם בו בחרתם וחושבים לעצמכם שלהזמין 400 איש לארוחת ערב זה עסק הרבה יותר יקר ממה שחשבתם. יחד עם זאת, חשוב לקחת בחשבון, שבדיוק כמו בכל מקום, גם בישראל יש אזורים זולים יותר ופחות, ויכול להיות שחתונת החלומות שלכם תתאפשר דווקא באזור הצפון ולא במרכז. אז כמה באמת עולה לארגן חתונה בצפון?

עלויות האולם או הגן

בחירת אולם לקיום חתונה בצפון זו ההחלטה המשמעותית שלכם שכן מדובר בהוצאה העיקרית שתוציאו בארגון החתונה, לכן זה החלק שיש לעשות עליו הכי הרבה מחקר ועבודת רגליים. חשוב לזכור כי המחירים משתנים בצורה קיצונית, אפילו באותו אולם, בהתאם לעונה בה בחרתם (אין צורך לומר לכם שעונת הקיץ היא היקרה ביותר, נכון?), כמות האנשים, התפריט שאתם בוחרים והתוספות. מחיר של מנה באולם או גן אירועים בצפון מתחיל ב-180 שקלים למנה באולמות הזולים ויכול להגיע ל-300 שקלים למנה בגנים היקרים ביותר. על מחיר המנה תצטרכו להוסיף עלויות של תאורה והגברה (ולא, אי אפשר בלי זה) שיעלו בין 3000 ל-5000 שקלים.

עלויות הספקים לפני החתונה

ישנם ספקים רבים שאתם נעזרים בשירותיהם טרם החתונה עצמה, ביניהם: מעצבי השמלה ובגדי החתן, מאפר ומעצב שיער, מעצבי הזמנות ועוד. כפי שציינו, ספקים רבים באזור הצפון יגבו פחות מבאזורים אחרים בארץ, אך עדיין יש לקחת בחשבון שכמעט לכל ספק יש טווח מאד דינמי והבחירה היא כולה שלכם. שמלת כלה יכולה להתחיל ב-1500 שקלים ולהגיע גם עד 20,000 שקלים, כאשר המחיר הממוצע יעמוד בדר"כ על 7,000 או 8,000 שקלים לשמלה, שאיננה של מעצב מוכר מאד, במסלול השכרה. איפור כלה יכול להתחיל גם ב-500 שקלים ולהגיע עד 2000 שקלים ואפילו יותר, מחירי עיצוב השיער נעים בערך על אותו טווח, אך כמעט תמיד, אם תחליטו לקחת חבילה משולבת של איפור ועיצוב שיער ביחד, תקבלו הנחה משמעותית ומחיר הרבה יותר אטרקטיבי.

 

ארגון חתונה בצפון

עלויות הספקים בחתונה עצמה

אל תחשבו לרגע שהספקים שמשתתפים בחתונה עצמה יעלו לכם פחות, כנראה שלהפך. רב, תלוי באיזה בחרתם, יכול שלא לגבות כלום, לבקש תרומה או לגבות סכום יחסית סמלי (לא יותר מכמה מאות שקלים). מחירים של די ג'יי נעים בין 3,000 ל-8,000 שקלים, תלוי בעונה ובמוניטין של הספק, עלויות צילום נעות בין 4,000 ל-10,000 שקלים (משתנות בהתאם להרכב – צלם אחד, שני צלמים, צלם סטילס ביחד עם צלם וידאו, מצלמת רחף, כמה שעות במהלך היום ילווה אתכם הצלם ועוד), צלם מגנטים יגבה בין 1,000 ל-1,500, ואל תשכחו את עיצוב האולם, שגם עליו תצטרכו להוציא כמה אלפי שקלים, בין 4,000 ל-8,000 שקלים, ליתר דיוק.

ומה עם הפרטים הקטנים?

אתם בטח יודעים שאין חתונה בצפון, או בכל העולם למעשה, בה הפרטים הקטנים לא עושים את כל ההבדל. אז על מה עוד צריך לחשוב? זר כלה שיעלה בין 150 ל-400 שקלים, קישוט רכב שיעלה בערך 200 (שימו לב: חבילה של זר וקישוט בדר"כ תהיה זולה יותר!), נעליים לחתן ולכלה שיעלו בין 200 ל-500 (ואל תשכחו כפכפים להחלפה לריקודים בשעות הקטנות בעוד 50 שקלים), ואביזרים לרחבה (משרוקיות זוהרות, צמידים, כובעים – כל מה שהופך חתונה לשמחה יותר!) שיקנסו אתכם בעוד 500 שקלים, פחות או יותר.

השורה התחתונה

בשנת 2016, בישראל, חתונה ממוצעת תעלה 100,000 שקלים. אל תבהלו, בדיוק בשביל זה יש את הצ'קים מהאורחים! אם בכל זאת אתם מעוניינים לחסוך, הטיפים שלנו הם לבחור באירוע בתקופת החורף (מה שיכול להוריד קרוב ל-30% מכל העלויות, הן של המקום והן של הספקים), להזמין רק אנשים קרובים, שירצו לבוא ולחגוג אתכם, לקחת כמה שיותר חבילות (איפור ושיער ביחד, צלם ומגנטים ביחד, שמלה ונעליים ביחד ועוד) ובעיקר לזכור ש, בעזרת השם, מתחתנים רק פעם אחת, אז למי אכפת מהחשבון?..
המאמר נכתב ע"י עדי טאוב, יועצת אירועים – מקום לחתונה קטנה בצפון מרפסת רמת ישי

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן