כמה עולה לארגן שבת חתן

שבת חתן

שבת חתןכמו בכל ארגון אירוע אחר יש מרכיבים רבים שמשפיעים על מחיר שבת חתן והדבר יכול להגיע לפערים גדולים בעלויות. שבת חתן היא מסורת יהודית שבה היה החתן נוהג להרהר בחיים המחכים לו לאחר החתונה או מיד לאחריה. בעדות אשכנז נהוג לעשות שבת חתן לפני החתונה בעוד שבעדות ספרד נהוג לעשות זאת לאחר החתונה, אבל הייעוד הוא זהה. מסורתיים מפרידים בין שבת חתן לשבת כלה, אבל לא כולם מקפידים על כך כיום.

מהי שבת חתן

למעשה מדובר באירוע די צנוע שבו מזמינים לרוב את המשפחה הקרובה ואולי כמה חברים מאד קרובים לשהות יחד בסוף השבוע שלפני או שאחרי החתונה. לרוב עורכים אירועים אלה במלונות או בצימרים גדולים או בווילות להשכרה. עלות שכירת חדרי המלון קובעת לא במעט את עלות האירוע וכך לגבי הקייטרינג שמארגנים לארוחת השבת.

אחרים  נוהגים לעשות שבת חתן בביתם ולהזמין את המשפחה לבית הכנסת הסמוך למקום מגוריהם ובמידת הצורך מארגנים להם מקומות שינה בבית או אצל בני משפחה המתגוררים בסמוך. במקרים אלה תהיה העלות היחידה של האירוע כמחיר הקייטרינג והשכרת השולחנות והכסאות שיכולים להסתכם במחיר שנע בין 5000 ל 8000 ₪.

מה משפיע על עלות שבת חתן

הגורמים המשפיעים על עלות ארגון שבת חתן הם:

  • מספר האורחים שתזמינו לאירוע
  • מקום האירוע (בבית, במלון, בצימר או ווילה להשכרה וכדומה)
  • סוג הקייטרינג שתזמינו לאירוע
  • תוספות מיוחדות ( מזכרות לאורחים כגון ברכונים, מוסיקה, הסעות לאורחים במידת הצורך וכדומה)

גם באירועים כמו שבת חתן נהוג לחלק מזכרות לאורחים שיכולות להיות מגנטים מעוצבים, חולצות מודפסות, כובעים מודפסים, ברכות מיוחדות מודפסות וכיוצא באלה.

ארגון שבת חתן יכול להיות בסדרי גודל צנועים ואין צורך בהוצאות כספיות גדולות בנוסף לאירוע העיקרי שהוא החתונה עצמה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן