כמה עולה לבנות ביתבית נחשב אחת ההשקעות החשובות ביותר אותה נבצע במהלך חיינו. הבית הוא נכס משמעותי, המלווה אותנו לאורך שנים רבות, ואפילו עובר בירושה לילדים. בית הוא המקום בו אנו מגשימים את כל החלומות, הפנטזיות והרצונות שלנו.

בעת בנייה של בית אנחנו מקבלים הזדמנות כמעט חד פעמית להציב מראש את רשימת הדרישות, להתייעץ עם אדריכל ומהנדס לגבי כל פינה ולעצב את הקירות, את החדרים ואת החזית. יחד עם זאת, בניית בית היא לא נושא פשוט. על מנת לבנות בית ברמה גבוהה יש צורך בהשקעה כספית לא מבוטלת, בזמן ובלא מעט משאבים מנטאליים.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

כאשר לקוחות ניגשים לקבל הצעת מחיר מקבלן על בניית בית, הם לוקחים בחשבון רק את ההוצאה הראשונית. זה הזמן לעשות סדר, ולהסביר מה הם שאר המרכיבים המשפיעים על המחיר של בניית בית בישראל:

א. אגרות, היטלים ומיסים – השאלה כמה עולה לבנות בית תלויה בכמות האגרות שנדרש לשלם. זוגות צעירים עם בית ראשון יכולים לדוגמא לקבל פטור מתשלום דמי השבחה, אך פריבילגיה זו אינה עומדת לרשותם של משקיעים בתחום הנדל"ן, בעלי דירות או רוכשים מחו"ל. חשוב מאוד ליצור קשר עם גורמים אמינים במשרדי הממשלה הרלוונטיים, ולברר על כל אגרה עוד לפני תחילת העבודות על הבית החדש.
ב. מגרש – עוד פקטור משמעותי המשפיע על המחיר הסופי של בניית בית הוא עלות המחיר. ההבדל בין עלות מגרשים במרכז ובשרון לבין עלות מגרשים דומים בפריפריה, בצפון או בנגב יכולה להגיע למאות אחוזים. על מנת לבנות בית יש צורך ברכישת מגרש, שקלול העלות של המגרש במחיר הבנייה, והשוואה מול תשואת נכסים אחרים באיזור.
ג. עיצוב – כל דרישה שהיא מעבר לסטנדרט המקובל בבנייה תחייב הוצאה כספית נוספת. במידה ומעוניינים לשבור חלק מהקירות ולהחליף אותם בקירות חדשים, יש לקחת בחשבון את חומרי הגלם הנדרשים, את אנשי המקצוע, את תכולת התכנון ואת הרישוי. פעולות דומות יש לבצע בעת עיצוב מחדש של המרפסת, החצר, הגינה או אפילו המטבח וחדרי השירות. במילים אחרות, עדיף להמשיך עם תכניות העיצוב המקוריות, ולא לבצע שינויים תוך כדי עבודה.
ד. שיטת בנייה – כיום ניתן לבחור מבין שיטות בנייה שונות. לצד הבנייה המסורתית עם אבנים, יש מגרשים המאפשרים בנייה בעץ, בנייה קלה, בנייה ירוקה ועוד. הצעת המחיר שתקבלו על כל שיטת בנייה תהיה שונה לחלוטין. בדקו מה עומד מאחורי השיטות, ובררו האם מאפייני שיטת הבנייה מתאימים לצרכים שלכם.

טווחי מחירים

נדל"ן הוא תחום סוער הזוכה לעשרות רפורמות, שינויים ותנודות מדי שנה. לא ניתן לענות בצורה חד משמעית על השאלה כמה עולה לבנות בית, ויש לזכור כי הסקירה אינה מחייבת מבחינת מחירים אלא מספקת חוות דעת כללית. אפשר לשער כי בניית בית של ארבעה חדרים בדרום או בצפון תעמוד על בערך 1,500,000-3,000,000 ש"ח ולפעמים צריך לקחת הלוואות למוגבלים להשלמת חוסרים, לעומת מחירים כפולים באיזורים מבוקשים.
לסיכום, בניית בית תדרוש מכם הקצאת משאבים, אך יכולה להתגלות בתור השקעה מבריקה. בררו מראש את העלויות, וגייסו אנשי מקצוע המתאימים למשימה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן