כמה עולה לבנות בית פרטי?

בית פרטיאין ספק שרוב האנשים שבוחרים לעבור לגור בבית פרטי, רוצים להיכנס לבית שכבר מוכן עבורם. עם זאת, יש לא מעט אנשים, ומדובר על ציבור שהולך וגדל – אשר מעוניינים לבנות בעצמם את הבית שלהם! מעבר להיבטים של חיסכון במחיר, הרי שרוב האנשים שעשו זאת, מציינים שהם לא בהכרח רצו לחסוך בכסף (הדבר חשוב, שכן אתם רוצים לדעת כמה עולה לבנות בית פרטי), אלא משום שהם רצו פשוט בית פרטי שיהיה באמת מותאם לצרכים שלהם, ושהם ידעו שהוא נבנה בצורה הטובה ביותר שיש. אז איך אפשר להתחיל לחשב, כמה עולה לבנות בית פרטי?

הכירו את טווח המחירים

הקרקע

ראשית, כדי לחשב כמה עולה לבנות בית פרטי, חשוב לזכור שעליכם בכל מקרה לקנות את הקרקע, גם אם אין עליה דבר. יש חשיבות לשאלה היכן הקרקע ממוקמת, האם יש לה ביקוש, מה גודלה, וכיו"ב. מחירי קרקעות יכולים להשתנות מאד. הטווח מתחיל סביב 300 אלף ש"ח, ויכול להגיע גם עד ל 4 מיליון ש"ח.

קבלן או אנשי מקצוע

אתם יכולים לפנות לקבלן אשר בעצם ירכז אצלו את כל עבודת הבניה – החל משכירת שירותיו של האדריכל ועד לאחרון הבנאים. לחילופין, אתם יכולים לבחור בעצמכם את כל אנשי המקצוע השונים, וכמובן שיש גם טווח של אפשרויות באמצע. ככלל, שכירת אנשי המקצוע נעה כולה בטווח שבין 100 אלף למיליוני שקלים – תלוי בטיב העבודה שתרצו, בכמות האנשים, והאם אתם פונים לגורם עצמאי או לקבלן.

השלד

השלד הוא אחד מהמרכיבים הבולטים ביותר שמשפיעים על מחיר הבית שלכם, ולמעשה שליש מהמחיר הסופי – תלוי בשלד, שאמור להיות הבסיס האיתן לבית כולו. כמובן שבתוך השלד יש חומרים שונים שיש לקחת את עלותם בחשבון – טיח, בטון, ברזל, בלוקים, וכיו"ב. גם כאן הטווח הוא רחב מאד – החל מ 200 אלף ש"ח ועד למיליוני שקלים.

היבטים נוספים

שאר ההיבטים, משפיעים כל אחד באחוזים בודדים – חלונות, טיח, צבע, ריצוף, תשתיות, איטום, דלתות, גגות וכיו"ב. סה"כ כל אלו מגיעים עד לכדי 40% כמעט מערך הבית. כאמור, טווח עצום. החל ממאה אלף ש"ח – ועד למיליוני שקלים, כאשר אם נישאר בטווח הריאלי, מדובר לרוב על סכום מקסימלי של 2 מיליון ש"ח.

ומה אתם רוצים?

אם אתם רוצים לחשב כמה עולה לבנות בית פרטי, יש לזכור כמובן כי ככל שתשלמו יותר – העבודה תהיה יותר איכותית ומושקעת, אם כי כל אחד מוצא לעצמו את נקודת האיזון המתאימה. מכל מקום, המחירים שמוצגים כאן באתר אינם סופיים, ומדובר על טווח כללי ולא מחייב.

אולי יעניין אותך לקרוא גם כמה עולה דירה בתל אביב

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן