כמה עולה לבנות פרגולה?

בניית פרגולותפרגולה היא מבנה הנקרא בעברית "מצללה", ותפקידו לשדרג את המתחם הביתי על מנת להעניק אווירה מיוחדת לישיבה. המבנה הוא למעשה קונסטרוקציה מוצלת לקירוי אותה ניתן לכסות עם צמחים מטפסים, פרחים או ענפי גפן. הרבה גגות, גינות או בתים צמודי קרקע משתמשים כיום במצללות על מנת להבטיח איכות חיים גבוהה.
על מנת להקים את הפרגולות בחצר, במרפסת או על הגג, יש צורך בבקשת היתר מהועדה המקומית לתכנון ולבנייה. לרוב ניתן לבצע את התהליך באופן עצמאי, אך לכל רשות מקומית הנחיות שונות, ולכן לפני הבנייה חשוב לברר אילו מסמכים נדרשים ומה כוללים שלבי התהליך. בנוסף, יש מקרים בהם נדרש אישור שכנים עבור ביצוע הפרויקט והקמת המצללה. יש לוודא מראש, כי המצללה לא תגרע מאחוזי הבנייה של הבית, ומומלץ להתאים אותה למתאר הנוף והגינה. בניית פרגולות מתבצעת על ידי חברות מקצועיות המתמחות בתחום ומציעות מחירון המושפע ממספר מרכיבים.

מרכיבים המשפיעים על המחיר

פרגולה היא אינה פתרון זמני, ולכן כדאי להתייחס אליה ברצינות הראויה. יש לבחור היטב את החברה העוסקת בבניית פרגולות, ולברר מה כוללת הצעת המחיר שלה, ממה היא מושפעת, ואילו מרכיבים הם החיוניים ביותר עבור הלקוח:

מבנה בסיס הפרגולה

אנשי המקצוע העוסקים בבניית פרגולות בודקים בראש ובראשונה את מבנה הבסיס. בנייה על עמודי עץ גושני שונה מבנייה על עמודי עץ אורן, עץ רב שכבתי וכדומה. החומר הנחשב יקר ואיכותי הוא טיק בורמזי, וזאת משום שאינו סופג נוזלים, אטום וללא פיצוצים. לאחר בחירת סוג העץ, יש להקפיד שהחומר יעבור חיטוי בתהליך הנקרא "חיטוי בלחץ". זהו חיטוי השומר על העץ מפני תולעים, טרמיטים ופטריות ולרוב הוא כלול במחיר.

צורת בניית הפרגולה

הלקוח מחליט היכן לבנות את הפרגולה על פי שיקולים אסתטיים ופונקציונאליים. אפשר לבצע התקנה צמודה לבית שהיא הזולה ביותר, או לבחור התקנה בשטח פתוח בהתאם לצרכים ספציפיים.

תשתית התקנה

התקנה של פרגולה מתבצעת על גבי הרצפה או על גבי הקרקע. יש לבדוק מהו סוג הרצפה או הקרקע, כיצד אפשר להטמין את היסודות, וכמובן איך תשתית ההתקנה משפיעה על המחיר.

טווחי מחירים

כפי שניתן לראות, העלות של בניית פרגולות מושפעת ממרכיבים רבים בהם, כדאי להתחשב לפני שמחליטים לשפץ את החצר, הגג או המרפסת. מחיר פרגולה עץ אורן למ"ר על משטח מרוצף בצמוד לקיר ללא כיסוי יעלה 360-400 ש"ח, עם תוספת של 20-50 ש"ח למ"ר לפרגולה ללא קיר תומך.
התוספת על קרקע לא מרוצפת עבור פרגולה דומה עומדת על 10-30 ש"ח, כיסוי של קורות עץ דקות יעלה 10-70 ש"ח, וכיסוי במבוק דק יעלה 10-30 ש"ח. כיסוי רעפי שינגלס יכול להגיע למחיר של 60-200 ש"ח. העלות הבסיסית של פרגולה עץ רב שכבתי או עץ גושני על פי אותם תנאים היא 400-470 ש"ח למ"ר.
עורכת: נעמה כהן מחברת ווד גאלרי

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן