כמה עולה לבצע משלוחים בארץ?

משלוחים

שירותי שליחות ניתנים עבור לקוחות פרטיים, עסקים וארגונים בכל רחבי הארץ. חברה שמעניקה את השירות נדרשת לתמחר אותה לפי פרמטרים מסוימים. ניתן להשתמש בשירות הזה באופן עצמאי וכדי להעביר חבילות או מכתבים, או בצורה מוסדית יותר ולצרכי תקשורת בין המדינה לבין האזרחים. כמו כן, השירות קריטי עבור המגזר העסקי והוא מבוצע לעיתים קרובות מול בתי משפט, משרדים וכן הלאה.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

אלו הגורמים העיקריים שקובעים כמה עולה לבצע משלוחים בישראל:
א. לוח הזמנים של השליחות – שליחויות מהיום להיום מתומחרות בצורה שונה מאשר שליחויות רגילות וארוכות יותר. ככל שהשליחות דחופה כך צפוי גם המחיר לעלות. עם זאת, ניתן לתאם מראש את לוח הזמנים של השליחות מול נציגי החברה שאמורה לבצע אותה.

ב. משקל החבילה – המחיר הסטנדרטי של משלוחים הוא לחבילה של עד 1 ק"ג. בחבילה של 1-20 ק"ג המחיר גבוה יותר ובחבילה של 20 ק"ג ומעלה נאלצים הלקוחות לשלם את המחיר המקסימאלי.

ג. מרחק השליחות – בעלי עסקים קובעים את המחיר של משלוחים לפי המרחק. ההבדלים העיקריים הם בין שליחות עירונית ושליחות בינעירונית.

ד. סוג השליחות – יש גם הבדלי מחירים בין סוגי משלוחים. לפי הפרמטר הזה ניתן למשל לעקוב אחר מחירים שונים של שליחויות דחופות, מסירות משפטיות, שליחויות משפטיות רגילות וכן הלאה.

טווח מחירים

שליחות עירונית מהיום להיום של חבילה במשקל של עד 1 ק"ג תעלה 20-70 ש"ח, לעומת שליחות מהיום להיום של חבילה עד 20 ק"ג שתעלה 50-100 ש"ח וחבילה גדולה יותר שאותה ניתן לשלוח במחיר ממוצע של 100-200 ש"ח.

שליחות בינעירונית של מכתב או חבילה קטנה תעלה 90-200 ש"ח, שליחות זהה של חבילה גדולה יותר תעלה 150-350 ש"ח ושליחות של חבילה במשקל 20 ק"ג ומעלה תעלה 300-600 ש"ח. שליחות בינעירונית מהיום למחר כרוכה בתוספת תשלום של 100-200 ש"ח.

לצורך השוואה, שליחות דחופה תוך שעתיים ועד מרחק 30 ק"מ תעלה 100-250 ש"ח ושליחות בהולה של עד חצי שעה תעלה 150-300 ש"ח עד מרחק זהה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן