כמה עולה להזמין טכנאי מעליות?

טכנאי מעליות

שירותי אחזקת מעליות הכוללים בדיקה תקופתית של מעלית וטיפול בתקלות ניתנים על ידי טכנאי מקצועי. הטכנאי נדרש לעבור הסמכה מיוחדת ולקבל את אישור הרשויות. ההסמכה והרישיון מבטיחים טיפול יעיל בתקלה ומונעים עוגמת נפש. לא מומלץ לנסות לטפל בתקלות במעליות באופן עצמאי, היות ולרוב יש צורך בפירוק מערכות חשמליות ואלקטרוניות.

הטכנאי זמין מסביב לשעון וניתן לקבל את שירותיו במסגרת חברת אחזקת מעליות. בנוסף, יש לציין כי קיימות חברות רבות העוסקות בשוק המעליות. אלפי מעליות חדשות מותקנות מדי שנה בישראל ולכן שירותי התיקונים הם חלק בלתי נפרד מהתחזוקה השוטפת.

פרמטרים המשפיעים על המחיר

יש מספר גורמים שקובעים כמה יעלה לנו להזמין טכנאי מעליות:

  1. ביקור ובדיקה – כל טכנאי גובה מחיר בנפרד עבור ביקור ובדיקה. במידה והלקוח מחליט לרכוש את שירותי הטכנאי, עלות הביקור והבדיקה תקוזז מהעלות הסופית של הטיפול בתקלה. עם זאת, חשוב להביא בחשבון שגם ביקור קצר לצורך מתן הצעת מחיר עולה כסף. אם מדובר על מעלית בבניין משותף, ניתן להתייעץ עם שאר הדיירים ולקבל החלטה מושכלת המקובלת על כולם.
  2. סוג התקלה – העבודה אותה מבצעת הטכנאי עלולה לגזול ממנו שעות ארוכות. ככל שהעבודה מסובכת, מסוכנת ומורכבת יותר, כך צפוי מחיר ההזמנה לעלות. בנוסף, יש לזכור כי תקלות במעלית של בניין רב קומות הן בעלות מאפיינים אחרים מאשר תקלות במעליות של 2-3 קומות בלבד.
  3. חלקי חילוף – טכנאי מעליות יכול להשתמש בחלקי חילוף מקוריים או בחלקים אחרים. הלקוח משלם על חלקי החילוף בנפרד ולא כחלק מעלות הביקור וההזמנה. חשוב לקבל הצעת מחיר מסודרת על חלקי החילוף ולהשתמש במידע המופיע באתרי האינטרנט על מנת לבדוק האם מדובר במחיר ראוי.
  4. מיקום – כל טכנאי מעליות גובה תוספת של 5-30% לביקור במיקום מרוחק ביחס לערי הארץ הגדולות.

טכנאי מעליות

טווח מחירים

העלות הממוצעת של הזמנת טכנאי מעליות עומדת על 200-500 ש"ח. זו עלות לביקור ובדיקה והיא אינה כוללת עבודה וחלקים. במקרה של תקלה מכאנית, עלות ההזמנה יכולה להגיע מעל 1,000 ש"ח.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן