כמה עולה להזמין שירותי מערכות כיבוי אש למנדפים?

המנדפים הם מרכיבי חובה במקומות רבים בישראל – אם אתם בעלים של בית קפה, מסעדה, בית מלון וכל מקום אשר בעצם מפעיל מטבח לטובת הגשת אוכל לקהל גדול של אנשים, הרי שאתם מחויבים בהתקנת המנדפים. המנדפים עוזרים להוציא החוצה את האדים, העשן והריחות הבעייתיים, ובכך לשמור על מטבח בטוח יותר לעבודה. עם זאת, המנדפים גם עלולים להיות בעייתיים מאד. הסכנה העיקרית היא הצטברות כמויות של שמן על השוליים של המנדפים – וזה שמן שבתנאים מסוימים, עלול לבעור, ולגרום לשריפה. על כן, חובה גם להתקין מערכות כיבוי אש עבור המנדפים, כך שבמקרה חירום – יהיה אפשר לכבות במהירות את השריפה. אם כך, מה ישפיע על המחיר של המערכות הללו?

המרכיבים והמחירים האפשריים למערכות כיבוי אש למנדפים

● איכות הגלאי – קודם כל, צריך לזכור כי מערכות כיבוי אש למנדפים, כוללות גם גלאים עצמאיים משלהן אשר אמורים לזהות האם ישנה שריפה. השאלה נוגעת בין השאר לאיכות של הגלאים. גלאי פשוט יהיה גלאי עשן, שברגע שיזהה כמויות גדולות מידי של עשן (ברמה שהמנדף לא אמור להתמודד איתן), יגרום להפעלה של המערכת. זהו גלאי זול יחסית וגם בעייתי כי לעתים כמובן מספיק שיהיה קצת יותר עשן – והמערכת עלולה לפעול לחינם. לכן עדיף להשתמש במערכות היקרות יותר, שפועלות על בסיס זיהוי טמפרטורה. זה נכון שבמטבח יש טמפרטורה חמה, אבל המערכת יודעת להפעיל את עצמה אם היא מזהה חום קיצוני במיוחד שנובע כמובן משריפה – וכך מקטינים את אזעקות השווא, אך עדיין אפשר לקבל הגנה ובטחון במקרה של שריפת אמת.

● הנוזל לכיבוי – עוד היבט שמשפיע על המחיר של מערכות כיבוי אש שמותקנות עבור המנדפים נוגע לנוזל שמשתמשים בו לכיבוי. נוזל טוב לכיבוי מנדפים לא יכול להיות מים, כי למים יש השפעה על החשמל וזה עלול להיות מסוכן מאד. על כן, ברוב המערכות היקרות יותר והאיכותיות יותר, ישנו נוזל מיוחד. נוזל זה יודע בעצם לחנוק ולעטוף לגמרי את שכבות השומן בתוך המנדף. החומר עצמו איננו מוליך ולא מגיב לחום – והוא בעצם מונע מהשריפה להתפשט על גבי השומן שנמצא על המנדף.

● גודל המתזים – מערכות כיבוי אש למנדפים, מורכבות בעצם ממתזים שונים אשר אמורים להוציא את הנוזל המיוחד שיכבה את האש ויחנוק את השמן. יש חשיבות גם לגודל של המתזים שמשפיע על המחיר הסופי שלהם. אבל איך נקבע מהו הגודל של המתזים ולא נשלם מחיר גבוה מידי לחינם? זה תלוי מאד במה שאתם מפעילים במטבח שלכם. כך למשל, אם מדובר על מטבח שיש בו מתקן לטיגון בשמן עמוק – חייבים להשתמש במתזים גדולים יותר, כי הסיכון לשאריות של שמן על המנדפים גדולות פי כמה.

ומה זה אומר על המחירים?

המחירים עבור המערכות המנדפים הם בטווח רחב יחסית אם כן, וזה לא מפתיע בכלל. המחירים המקובלים נעים כיום בין 9,000 ל18 אלף ש"ח – בהתאם לגודל המערכת, סוג המטבח, ואיכות המערכת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן