כמה עולה להחזיק גנן?

גינון

גנןמחיר אחזקת גינה מושפע במידה רבה מהשכר החודשי של גנן קבוע. גנן מחזיק בתפקידים רבים בגינה והוא אחראי על המראה החיצוני, על עמידות הצמחים, על השילוב בין הפרחים וגם על התאמת פתרונות עיצוב ודקורציה.

גנן הוא איש מקצוע עם הכשרה וניסיון וניתן להתייעץ איתו לגבי כל האלמנטים של חלל החוץ בבית, בעסק או בחנות. מעבר לכך, גננים מועסקים על ידי רשויות מקומיות ואחראיים על שטחים ציבוריים גדולים.

פרמטרים המשפיעים על עלות הגנן

מי שמחפש תשובה לשאלה כמה עולה להחזיק גנן צריך להכיר את הפרמטרים הבאים:

א. גודל הגינה – המחיר של גנן מושפע בראש ובראשונה מגודל הגינה. ככל שהגינה גדולה יותר, כך צפויה עלות האחזקה לעלות. המחיר הסטנדרטי הוא עבור גינה של דירת מגורים והעלות הגבוהה ביותר היא באחזקת גינה של וילה, מסעדה, בית קפה, מוסד ציבורי או בית מלון.

ב. סוג הגינה – יש הרבה סוגים של גינות וכל אחת מהן דורשת טיפול שונה. סוג הגינה קובע את העלות החודשית של אחזקת גנן ולכן כדאי לברר מראש את פערי המחירים.

ג. תדירות הטיפול – לא כל בעלי הגינות מטפלים בהם בתדירות זהה. יש בעלי גינות המסתפקים בתחזוקה חודשית בלבד, לעומת אחרים שעושים זאת כל שבוע או אפילו פעם ביום. גם כאן ההעדפות האישיות הן פקטור משמעותי בשאלה כמה עולה להחזיק גנן.

טווח מחירים

המחיר לשני ביקורים בחודש לצורך עבודת גינון וטיפול שוטף בגינה, ללא דישון, ריסוס או טיפולים מיוחדים אחרים עומד על 300-700 ש"ח. מנגד, אחזקת גינה עד 100 מ"ר תעלה 400-1,000 ש"ח וכיסוח דשא לבדו על ידי גנן מקצועי יעלה 150-350 ש"ח.

הדברת עשבים עולה 150-300 ש"ח וטיפול בעץ חולה עולה 200-1,500 ש"ח – בכפוף למצבו של העץ ולרמת הטיפול הנדרשת.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן