כמה עולה להחזיק כלב?

כלבים פנסיוןכלב הוא חיית המחמד המועדפת על רוב הבתים בעולם. בעוד חתול אינו נוטה לשתף פעולה, מעדיף להתבצר על המקרר או מתחת לספה, ומתמקד בעיקר בפיזור שערות, כלב הוא ללא ספק ידיד נאמן ומחויך. כלב תמיד שמח לראות את בעליו, זורם עם כל הצעה שמונחת לפניו, וניתן אפילו לאלף אותו עד רמת דיוק מרשימה במיוחד. מצד שני, כלב דורש לא מעט הוצאות. המטרה של הוצאות אלו היא בעיקר לשמור על בריאות הכלב, אך גם להבטיח עבורו איכות חיים גבוהה עד כמה שאפשר.

מה המרכיבים המשפיעים על המחיר?

אם מתעלמים מבעלי כלבים עם עודף זמן וכסף המשקיעים מאות אלפי דולרים בשנה בתחרויות טיפוח, מגלים מספר מרכיבים קבועים המשפיעים על עלות האחזקה:
א. סוג הכלב – יש גזעים הדורשים טיפולים בריאותיים יקרים וייחודיים. גזעים אלו סובלים בדרך כלל מבעיות עור, נשימה או ראייה. למרות שהבעיות לא מופיעות כאשר הכלב גור, אפשר להתקל בהן כבר לאחר שנה או שנתיים של אחזקת כלב קבועה.
ב. חיסונים – לצד מספר חיסונים קבועי בחוק אותם חייב לבצע כל בעל כלב, קיימים גם חיסונים הנחשבים "מותרות". העלות של חיסונים עומדת על מאות שקלים בשנה ללא קשר לסוג הגזע וגילו. על מנת להחליט האם לבצע את החיסונים, כדאי להתייעץ עם וטרינר אמין ובעל המלצות. וטרינר אמור לקחת בחשבון שיקולים אובייקטיביים, ולהמליץ על החיסונים ההכרחיים עבור הכלב.
ג. תזונה – טווח המחירים של מזון לכלבים רחב במיוחד. ככל שהתזונה עשירה, טבעית ומגוונת יותר, כך יעלה מחירו של השק. יחד עם זאת, מדובר על הוצאה משתלמת אשר יכולה למנוע שורה ארוכה של הוצאות על טיפולי בריאות. תזונה היא הבסיס לאחזקת כלב, ואסור לוותר עליה בשום פנים ואופן.
ד. צעצועים ומשחקים – אחד הפרמטרים המשפיעים ביותר על העלות של אחזקת כלבים הוא מחירי הצעצועים והמשחקים. למרות שהמחיר של כל צעצוע בנפרד עומד על עשרות שקלים בלבד, במצטבר מדובר על מאות שקלים בשנה. אפשר לחסוך על הוצאות צעצועים במשחקים במידה ומוצאים חנות חיות אמינה המציעה מחירים נוחים.

טווחי המחירים

עלות אחזקה של כלב קטן או בינוני עומדת בשנים הראשונות על מאות שקלים מדי שנה. עלות האחזקה של כלבים גדולים ובוגרים גבוהה יותר, ויכולה לעמוד על 1,000-2,000 ש"ח על טיפולים וחיסונים. סקירת המחירים אינה מחייבת, ותלויה עדיין בהעדפות של בעלי הכלב, סוג הגזע והוטרינר.
הדרך הנכונה להתייחס אל עלות אחזקת כלב היא תוך שקלול המחיר עם מרכיבים נוספים. כלב מכניס המון שמחת חיים לבית, עוזר לפתח ביטחון עצמי בקרב ילדים, ויכול להפיג את הבדידות. את כל הפעולות הללו הכלב עושה כמובן בחינם, בשמחה ומתוך אהבה. יש לקחת זאת בחשבון, ולשאת בכל ההוצאות הדרושות על מנת להקל על הכלב, לשמור על בריאותו ולעזור לו לגדול כהלכה.

מאמרים מומלצים

דילוג לתוכן